اخبار

شماره 53 نشریه الهدی در بغداد منتشر شد

شماره 53 نشریه الهدی با رویکرد معرفی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط مرکز مطالعات حوزوی الهدی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد منتشر شد .

پرونده اصلی این شماره از مجله به انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی (ره) اختصاص دارد تا به سهم خود به معرفی این انقلاب بزرگ جهانی که به گواه متفکران بزرگ مسلمان و غیر مسلمان، تحولی بزرگ در جهان ایجاد کرده است، بپردازد.

«ویژگی‌های انقلاب اسلامی و شاخص‌های آن» از پژوهش‌های مرحوم آیت الله آصفی، «اصلاح امور جامعه اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)» نوشته حجت‌الاسلام رائد العبودی، «فلسفه انقلاب اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)» از آثار سها حسن شرهان در این شماره از نشریه آمده است.

در بخشی دیگر این نشریه به مقالات مهمی چون «حقوق، فلسفه و اقسام ملت‌های اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)» نوشته شیخ ضیاء الغزالی و «نقش گفتمان و بیانات امام خمینی(ره) در توسعه احساس انقلابی آزادیخواه ملت‌های اسلامی» از رزاق مخور اشاره دارد.

«نظریه اثبات در مکتب اصولی» شیخ حیدر حب الله، «رابطه آزادی و اخلاق طبق مکتب اسلامی» شیخ سعد الغنامی و «قرائت موضوعی متن قرآن» فیصل مطشر الشریفی نیز در این نشریه درج شده است.

شماره 53 نشریه الهدی به پژوهش‌هایی درباره رویکرد انقلابی امام خمینی(ره)، معرفی انقلاب اسلامی و ارائه توضیحاتی درباره انقلاب اسلامی برای نسل‌ها، نخبگان و فرهیختگان اختصاص یافته است.

شایان ذکر است، مرکز الهدی با تمرکز بر اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) در حمایت از ایدئولوژی مقاومت در عراق و منطقه و به منظور ارائه مطالب فکری به مردم عراق، به عنوان منبعی برای نخبگان، روشنفکران و خط مقاومت عراق به شمار می‌رود.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *