نمایشگاه کتاب 1401

استقبال از گسترش ارتباط ناشران ایران و روسیه

در دیدار با رئیس کمیته امور بین‌الملل اتحادیه ناشران روسیه تأکید شد؛

یوگنی کپیف، رئیس کمیته امور بین‌الملل اتحادیه ناشران روسیه در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان، از گسترش ارتباط ناشران دو کشور ایران و روسیه استقبال کرد.

مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و یوگنی کپیف، رئیس کمیته امور بین‌الملل اتحادیه ناشران روسیه در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه چاپ و نشر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

احمدوند در سخنانی، با اشاره به در پیش بودن برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ارائه آمار انتشار کتاب، تعداد ناشران و میزان عناوین منتشره یکی از اولویت‌های محوری دولت را ترویج کتابخوانی و توسعه مطالعه در اقشار مختلف مردم بیان کرد.

وی در ادامه، گفت: علاوه بر حمایت‌هایی که برای توسعه نشر در داخل کشور صورت می‌گیرد در زمینه آشنایی سایر کشورها با کتاب‌های منتشر شده در داخل ایران نیز فعالیت‌های متعددی توسط مرکز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است که طرح‌های تاپ و گرنت بخشی از آنهاست.

رایزن فرهنگی کشورمان با تبیین ویژگی‌های طرح تاپ و گرنت خواستار مشارکت اعضای اتحادیه ناشران روسیه در زمینه ترجمه و نشر کتاب‌های فارسی در این کشور با استفده از ظرفیت‌های این طرح‌ها شد.

احمدوند حضور رئیس کمیته امور بین‌الملل اتحادیه ناشران روسیه به همراه رؤسای چند انتشاراتی بزرگ و سه نویسنده مشهور این کشور در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را فرصت مناسبی برای گسترش تعاملات بین ایران و روسیه در زمینه چاپ و نشر دانست.

کپیف، رئیس کمیته امور بین‌الملل اتحادیه ناشران روسیه و مدیرعامل مؤسسه انتشاراتی اکسمو ضمن خرسندی از امکان حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از گسترش ارتباط با ناشران ایرانی استقبال کرد.

وی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با استفاده از فرصت حضور در نمایشگاه کتاب تهران با همتایان ایرانی در زمینه تبادل حق چاپ و ترجمه و انتشار کتاب‌های طرفین گفت‌وگوهایی داشته باشیم.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *