اخبار

یک نویسنده پاکستانی: تاریخ ایران بسیار باشکوه است

افتخار صلاح الدین در دیدار مسئول خانه فرهنگ کشورمان با ابراز علاقه‌مندی خود به تاریخ کهن و فرهنگ ایرانی و زبان فارسی، گفت: تاریخ ایران بسیار باشکوه است.

سعید طالبی‌نیا، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی و افتخار صلاح الدین، مؤلف کتاب «پرشیا سرزمین امپراطورها و پادشاهان» دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در محل خانه فرهنگ کشورمان در کراچی برگزار شد، طرفین در خصوص تاریخ و فرهنگ و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به تبادل نظر پرداختند.

طالبی‌نیا از تلاش ارزنده افتخار صلاح الدین برای تألیف کتاب «پرشیا سرزمین امپراطورها و پادشاهان» که برگرفته از تاریخ کهن و معاصر ایران است، تقدیر کرد و به پیشرفت‌های خیره کننده ایران اسلامی در 44 ساله اخیر پرداخت.

وابسته فرهنگی کشورمان در کراچی گفت: ایران و مردم صبور و بصیر آن علی‌رغم چند دهه تحریم شکننده و مشکل افزا، با اتکا به قدرت لایزال الهی و با اتحاد و همبستگی و نیز تلاش دانشمندان، صنعتگران و نخبگان خود تحت رهبری امامین انقلاب اسلامی، حکومت مستقلی در برابر استکبار جهانی تشکیل داده و نمونه‌ای از مردم سالاری دینی موفق را به جهان معرفی کردند.

وی افزود: موفقیت ملت‌ها تابعی از شعور، تصمیم، شجاعت و تلاش و حرکت نخبگان هر جامعه است بنابراین برای استقلال و آزادی باید نخبگان آن جامعه هزینه پرداخت کنند تا نام شان در تاریخ زنده بماند.

طالبی‌نیا خاطرنشان کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت پاکستان، برادرانه است و ما علاقه‌مند به گسترش ارتباطات فرهنگی و هنری و ادبی با کشور پاکستان هستیم و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم.

در ادامه این دیدار، افتخار صلاح الدین از علاقه خود به تاریخ و فرهنگ ایران و زبان فارسی سخن گفت و تاریخ ایران را بسیار باشکوه دانست و این کشور اسلامی را اولین تمدن دارای حکومت رسمی در جهان یاد کرد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *