اخبار

توسعه فعالیت‌های دانشکده شرق شناسی دانشگاه ایروان و تحقیقات در زمینه آموزش زبان و ادب فارسی

به منظور آشنایی هرچی بیشتر با فعالیت‌های دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه ایروان و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی این دانشگاه و نیز توسعه فعالیت‌های این دانشکده در زمینه آموزش زبان و ادب فارسی و تحقیقات در این زمینه، آقای اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان با حضور در این دانشکده با رئیس، معاونان و استادان آنجا دیدار و گفتگو کرد.

 از ایروان  در این دیدار که در محیطی عالمانه و سرشار از عطر شعر و ادب فارسی که از زبان استادان ارمنی‌الاصل این دانشگاه برمی‌آمد و رایزن فرهنگی کشورمان نیز با آنان همنوا می‌شد و آقای دکتر وسکانیان، رئیس بنیاد و آقای دکتر ملکیان از اساتید برجسته شرق‌‌شناسی و صاحب سبک در این زمینه نیز حضور داشتند، موضوعات مختلف فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین درخصوص فعالیت‌های دانشکده صحبت شد و عنوان شد که این دانشکده در طول فعالیت‌های چندین ساله خود استادان و محققان بسیاری را تربیت و تحویل جامعه تحقیقاتی و علمی کشور ارمنستان نموده است.

در ادامه جلسه پیرامون اعزام دو هفته‌ای گروه‌های دانشجویی و استادان این دانشگاه به جمهوری اسلامی ایران برای دوره دانش افزایی تاکید شد.

بررسی راه‌های تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور نیز از مباحث مطروحه دیگر بین رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس و استادان دانشکده شرق شناسی ایروان بود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *