اخبار

تاکید قائم مقام حوزه علمیه قم بر تقویت و توسعه زبان فارسی در پاکستان

هیات بلند پایه حوزه علمیه قم به منظور ارتقای سطح تعاملات و تبادلات با مراکز دینی و اسلامی کشور جمهوری اسلامی پاکستان وارد شهر لاهور شد و ضمن دیدار با علما و شخصیت های دینی و فرهنگی کشور پاکستان از مساجد، معابد و اماکن تاریخی و دینی شهر لاهور بازدید کرد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم در راس یک هیات بلند پایه در ادامه سفر دو روزه خود، طی دیدار با مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با توجه به تاثیر زبان فارسی بر فرهنگ پاکستان به تقویت و توسعه زبان فارسی در پاکستان تاکید کرد.

هیات حوزه علمیه قم متشکل از حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی؛ قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم، ججت الاسلام والمسلمین دکتر سید مفید حسینی کوهساری؛ رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین علی امیر خانی؛ مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین الملل و حجت الاسلام والمسلمین دادسرشت نماینده جامعه المصطفی العالمیه در پاکستان با هدف گسترش تعاملات و ارتباطات با مراکز و مجامع دینی و علمی این کشور وارد لاهور شده و ضمن بازدید از آرامگاه علامه اقبال لاهوری، مسجد پادشاهی و حرم حضرت سید ابوالحسن علی بن عثمان هجویری با سرکنسول و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و مسئول دایره امتحانات دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در لاهور دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی طی بازدید از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و دیدار با جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی کشورمان اظهار داشت: بازدید از اماکن تاریخی و دینی شهر لاهور نشان داد که زبان فارسی تاثیر فراوان بر فرهنگ و ادبیات پاکستان دارد بطوری که به صراحت می توان گفت زبان فارسی از مهمترین عوامل پیوستگی میان ایران و پاکستان می باشد.

حجت الاسلام ملکی بر تقویت و توسعه زبان فارسی در پاکستان تاکید کرد و گفت: پیوندهای زبانی ایران و پاکستان را می توان در عمق تاثیر و نفوذ زبان فارسی بر زبان های ملی و محلی منطقه مشاهده کرد.

جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور ضمن توضیح فعالیت های فرهنگی و هنری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی یکی از اصلی ترین فعالیت های فرهنگی ما می باشد و مردم لاهور نیز از کلاس های فارسی بسیار استقبال می کنند.

حجت الاسلام ملکی و هیات همراه در ادامه سفرشان پس از ضیافت ناهار در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور از دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در لاهور بازدید و با مسئول دایره امتحانات ملاقات کردند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *