اخبار

آغاز دوره جدید آموزش زبان فارسی در پاکستان

دوره جدید آموزش زبان فارسی در اسلام‌آباد و نمایندگی بنیاد سعدی در پاکستان با هدف توسعه و گسترش زبان فارسی گشایش یافت.

این مراسم با حضور احسان خزاعی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در پاکستان، نمایندگان سفارت کشورمان و فارسی آموزان در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی برگزار شد و برای مدت سه ماه این دوره ادامه خواهد داشت.

فراگیران در این دوره زبان فارسی را در سطح مقدماتی با استفاده از منابع آموزشی از جمله کتاب “مینا” تالیف شده از سوی بنیاد سعدی و براساس استانداردهای اعلام شده از سوی آن بنیاد طی مدت ۹۰ روز در برنامه ای فشرده فرا خواهند گرفت و در پایان دوره گواهینامه رسمی شرکت در دوره ها را دریافت خواهند کرد.

رایزن فرهنگی ایران در آئین افتتاحیه این دوره با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی فراوان بین دو کشور ایران و پاکستان و نیز جایگاه و پیشینه زبان فارسی و اشتراکات فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور مسلمان ایران و پاکستان گفت: توسعه و گسترش زبان فارسی یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین فعالیت های رایزنی فرهنگی است و یادگیری آن باعث آشنایی با فرهنگ و تمدن ایران و نیز درک مفاهیم زیبای ادبی و شعر فارسی خواهد شد.

خزاعی با اشاره به جایگاه بالای زبان فارسی در شبه قاره به گوشه هایی از مزایا و فواید یادگیری زبان فارسی پرداخت و گفت: زبان فارسی زبان مهر و محبت و دوستی است و زبان بزرگان و مشاهیر از جمله علامه محمد اقبال لاهوری است که افکار و اندیشه های خود را با زبان فارسی بیان کرده است.

رایزن فرهنگی ایران در پاکستان گفت: به دلیل اشتراکات زبانی و رسم الخطی بین زبان های فارسی و اردو، یادگیری زبان فارسی برای اردو زبانان کار مشکلی نیست و پاکستانی ها زودتر از دیگران می توانند فارسی را با تلاش و همت یاد بگیرند.

خزاعی افزود: مشاهیر و شعراء با اندیشه‌های خود ملت ها را راهنمایی می‌کنند. مولانا، فردوسی، اقبال لاهوری و سعدی و حافظ شیرازی متعلق به یک سرزمین نیستند بلکه متعلق به جهان هستند و در ادامه چند بیت از اشعار اقبال لاهوری را به فارسی قرائت کرد.

رایزن فرهنگی ایران گفت در این دوره در نظر داریم برای تقویت و کمک به آموزش زبان فارسی از امکانات نمایش فیلم فارسی هم استفاده کنیم تا از این طریق به درک مطلب و گفت‌وگوی محاوره‌ای فراگیران کمک شود.

زبان فارسی و اردو اشتراکات و قرابت‌های فراوانی با هم دارند. زبان فارسی یکی از مهم‌ترین مشترکات فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان است. ترویج زبان فارسی نشانگر پیوندهای فرهنگی و ادبی است و عاملی برای گسترش بیشتر مناسبات فی مابین دو کشور خواهد بود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *