اخبار

کتاب «چهل حدیث از حضرت علی (ع)» به زبان اسپانیولی منتشر شد

کتاب «چهل حدیث از حضرت علی (ع)» اثر حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی به زبان اسپانیولی چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار، ابتدا رئیس دانشگاه که 33 سال سابقه خدمت در وزارت فرهنگ و آموزش اندونزی دارد، از دانشگاه پامولانگ توضیحاتی ارائه داد و گفت که این دانشگاه غیر دولتی تلاش دارد که همه اقشار جامعه بدون استثنا بتوانند از تحصیلات لازم با هزینه کم برخوردار باشند. در حال حاضر این دانشگاه که از سال 2000 میلادی تاسیس شد، یکی از بزرگترین دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان با بیش از 80 هزار دانشجو محسوب می شود و دارای 3 ساختمان می باشد و چهارمین ساختمان برای خوابگاه دانشجویان در حال ساخت و ساز است. این دانشگاه از دوشنبه و شنبه فعال است.

رئیس دانشگاه ادامه داد که علاوه بر توجه به کمیت، این دانشگاه نیز در حال تلاش است که کیفیت آن را بالا ببرد و یکی از راه های آن ایجاد همکاری با مراکز علمی دانشگاهی داخلی و خارجی است. لذا، این دانشگاه که فاصله حدود 25 کیلو متر با سفارت ایران دارد، تمایل خود را برای ایجاد همکاری و حتی افتتاح اتاق ایران در این دانشگاه به عنوان پنجره ای برای نگاه به ایران به صورت مستقیم، نه از رسانه های دیگر، ابراز کرده است.

سپس رایزن فرهنگی ایران اشتراکات بین اندونزی و ایران و لزوم همکاری را توضیح داد و به دانشگاه مشابه به این دانشگاه در ایران که پیام نور را نام برد، اشاره کرد.

در پایان از فضای کتابخانه دانشگاه که قرار است اتاق ایران در آنجا جای داده بشود و سالن اصلی دانشگاه با ظرفیت 2.500 نفر است و بانک متعلق به این دانشگاه بازدید کردند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *