اخبار

فراخوان حضور در غرفه ایران ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت

هفتاد و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت (بیست‌وهفتم مهر ماه تا اول آبان ماه۱۴۰۱) با حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، موسسات فرهنگی و آژانس‌های ادبی سراسر کشور می‌توانند تا پنجم اردیبهشت ماه 1401 با مراجعه به سامانه خانه کتاب و ادبیات ایران به آدرس ketab.ir برای مشارکت و معرفی آثار برتر ایرانی در هفتاد و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۲۲ ثبت‌نام کنند.

خانه کتاب و ادبیات ایران در نظر دارد با برپایی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با هدف گسترش و توسعه نشر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل شرکت کند.

اختصاص فضای مستقل در غرفه جمهوری اسلامی ایران همراه با امکانات غرفه، ارسال رایگان کتاب‌های منتخب متقاضیان به نمایشگاه تا سقف معین، امکان استفاده از مترجمان مستقر در غرفه جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی قبلی، اختصاص یک فقره کارت ورودی نمایشگاه به هر غرفه‌دار با امکان تردد رایگان در ایام نمایشگاه در شبکه حمل و نقل شهر فرانکفورت (به دلیل محدودیت در تعداد کارت‌ها، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند) و در اختیار قرار دادن فضای برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های جانبی با هماهنگی قبلی (در صورت تائید و تصویب برنامه) از جمله  امکانات و تسهیلاتی است که برای ثبت‌نام‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

 گفتنی است، کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به امور ویزا، بلیت هواپیما، اقامت و رفت و آمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، بر عهده متقاضی است.

متقاضیان می‌توانند تا پنجم اردیبهشت ماه 1401 با مراجعه به سامانه خانه کتاب و ادبیات ایران به آدرس ketab.ir  برای حضور در هفتاد و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۲۲ ثبت‌نام کنند و تا دوازدهم خرداد ماه 1401 برنامه‌ها و نشست‌های پیشنهادی خود را ارائه و یک نفر را به عنوان متصدی غرفه به صورت ثابت معرفی کنند.

متقاضیان همچنین باید لیست کتاب‌های مناسب و قابل عرضه در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه (ترجیحا به زبان انگلیسی یا آلمانی) را تا اول مرداد ماه 1401 ارائه کنند و بروشور را مطابق شیوه‌نامه مربوط تهیه و ترجمه متن چکیده کتاب‌ها را تا پانزدهم مرداد ماه سال جاری ارائه کنند.

ناشران تا اول شهریور ماه 1401 فرصت دارند کتاب‌های منتخب و کاتالوگ را به منظور آماده‌سازی برای ارسال به خانه کتاب و ادبیات ایران تحویل دهند و برای معرفی و مذاکره درباره آثار خود در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران و فروش حق نشر آثار در بازار نشر بین‌الملل تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

بدیهی است بر اساس اولویت‌های مربوط و ظرفیت محدود نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این خصوص اقدام خواهد شد.

لازم به ذکر است در صورت عدم برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری ناشی از شیوع ویروس کرونا و یا عدم امکان حضور افراد اعزامی به هر دلیل، هیچ مسئولیتی متوجه خانه کتاب و ادبیات ایران نخواهد بود.

کتاب‌های قابل عرضه در این نمایشگاه باید مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر و امکان فروش حق نشر(رایت) به ناشران سایر کشورها را داشته باشند. همچنین تالیفی بودن کتاب‌های پیشنهادی (ارجحیت با کتاب‌های منتشره به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دو زبانه به یکی از زبان‌های دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی و… و نیز کتاب‌های برگزیده در یکی از جوایز یا جشنواره‌های ملی یا بین‌المللی) است.

 جدیدالانتشار بودن کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در پنج سال اخیر باشد)، تناسب موضوعی کتاب‌های پیشنهادی(کتاب‌ها در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان از لحاظ موضوعی در یکی از حوزه‌های ادبیات داستانی، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، رمان، دینی، علمی، ایران‌شناسی، هنرهای ایرانی- اسلامی و تاریخ) از دیگر شرایط حضور در هفتاد و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۲۲ است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به خانه کتاب و ادبیات ایران به آدرس تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و برادران مظفرجنوبی، شماره 1080 مراجعه یا با شماره تلفن 66415540-021 تماس بگیرند.

منبع: روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *