اخبار

شش عنوان از آثار انتشارات کتاب جمکران راهی لبنان می‌شود

در حاشیه برگزاری شصت‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، قرارداد انتشار ۶ اثر انتشارات کتاب جمکران با ناشران لبنانی منعقد شد.

در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب بیروت، قرارداد انتشار 6 اثر انتشارات کتاب جمکران شامل «نخل و نارنج» نوشته وحید یامین‌پور، «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری، «صدای بال جبرئیل»، «کریم آل عبا»، «ریحانه پیامبر» و «فرزند کعبه» نوشته محسن نعما برای انتشار و چاپ در کشور لبنان امضا شد.

اصغر بخشایش (نماینده انتشارات کتاب جمکران در شصت‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت) ضمن طرح این نکته که انتشارات کتاب جمکران طی سالیان گذشته ارتباط خوب و مستمری با ناشران لبنانی برقرار کرده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از بیست کتاب این انتشارات توسط ناشران لبنانی چاپ و روانه بازار نشر این کشور و سایر کشورهای عربی شده است.

او با اشاره به حضور مستقیم این انتشارات در شصت‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت عنوان کرد: چهل عنوان کتاب از انتشارات کتاب جمکران در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ همچنین در این دوره از نمایشگاه کتاب بیروت، ترجمه کتاب‌های «اربعین طوبی»، «ثارالله»، «حاج قاسم و طیران اللوحات» نیز رونمایی شدند.

وی در ادامه بیان کرد: در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب بیروت قرارداد شش اثر انتشارات کتاب جمکران شامل «نخل و نارنج» نوشته وحید یامین‌پور، «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری، «صدای بال جبرئیل»، «کریم آل عبا»، «ریحانه پیامبر» و «فرزندکعبه» نوشته محسن نعما برای انتشار و چاپ در کشور لبنان امضا شد؛ این آثار از سوی انتشارات «دارالمعارف حکمیه» و «دارالحضاره الاسلامیه» به چاپ خواهند رسید.

نماینده انتشارات کتاب جمکران در پایان از خانه کتاب و ادبیات ایران برای فراهم کردن زمینه شرکت در شصت‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت تشکر کرد و گفت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، فرصتی برای تعامل و رایزنی فرهنگی و کمک به صنعت نشر داخلی است؛ امیدوارم با ایجاد زیرساخت‌ها، رفع موانع و ارتباط مستمر خانه کتاب و ادبیات ایران با ناشران، زمینه تحول برای حضور بین‌المللی ناشران فراهم شود.

شصت‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت از دوازدهم اسفند‌ماه آغاز شد و به مدت ۱۰ روز با حضور ناشران لبنانی و ناشرانی از کشورهای عراق، مصر، عربستان، ایران و…  برگزاری شد.

منبع: خانه کتاب و ادبیات ایران

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *