اخبار, نمایشگاه کتاب 1401

سوری‌ها می‌خواهند از تمدن و فرهنگ ایرانی بیشتر بدانند

شفیق دیوب با اشاره به نقش نمایشگاه کتاب تهران بر تقویت روابط فرهنگی ایران و سوریه گفت: تبادل تجربیات همچنین، ترجمه‌ از عربی به فارسی و برعکس بسیار مهم است. باید در این زمینه‌ها بیشتر تلاش کنیم.

شفیق دیوب، سفیر سوریه در ایران در حاشیه بازدید از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار ایبنا گفت: نمایشگاه کتاب تهران، رویداد بسیار برجسته و ممتازی است. من به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به خاطر برگزاری موفق این نمایشگاه تبریک می‌گویم. امیدواریم در سال‌های آینده، این نمایشگاه از لحاظ گستردگی نشر و کتاب پیشرفت بیشتری داشته باشد؛ همچنین امیدواریم روابط میان دو وزارت فرهنگ سوریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران عمیق‌تر شود. تلاش خواهیم کرد که مشارکت دو کشور در بحث حضور در نمایشگاه کتاب سوریه و ایران تقویت شود.  

وی افزود: مردم سوریه، ایرانیان را بسیار دوست دارند و برای ایران، دولت و رهبر آن احترام زیادی قائل هستند. تقویت روابط فرهنگی میان این دو کشور بسیار مهم است و باید بر این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشیم. می‌توانیم از طریق مشارکت‌های متداوم و جلسات مشترک هیأت‌های فرهنگی این دو کشور روابط را تقویت کنیم.

دیوب ادامه داد: می‌توانیم از طریق تشویق ناشران ایرانی برای شرکت در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی سوری تعامل بیشتری داشته باشیم، در مقابل ناشران و نویسندگان سوری نیز در برنامه‌های فرهنگی ایران شرکت کنند. تبادل تجربیات همچنین، ترجمه‌ از عربی به فارسی و برعکس بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: باید در این زمینه‌ها بیشتر تلاش کنیم. علاقه سوری‌ها به ترجمه در زمینه انواع کتاب اعم از تاریخی، داستان، رمان و بیشتر تلاش‌مان مطلع شدن از فرهنگ و تمدن ایرانی است.

منبع: ایبنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *