اخبار

رونمایی از کتاب «اتحاد و دوستی» درباره روابط ایران و پرتغال

با حضور مقامات ایران و پرتغال از کتاب « اتحاد و دوستی» در باره روابط ایران و پرتغال رونمایی شد.

طی مراسمی در کتابخانه ملی پرتغال، با حضور مقامات و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی پرتغال از جمله رییس کتابخانه ملی، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه، نایب رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران، مدیرعامل تاگوش پارک، رییس جامعه مرکزی مسلمانان پرتغال، جمعی از ایرانیان مقیم و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون از نسخه های فارسی و پرتغالی کتاب «اتحاد و دوستی» درباره روابط تاریخی ایران و پرتغال رونمایی شد.

بر اعلام سفارت ایران در لیسبون، این کتاب در برگیرنده مجموعه مقالات و سخنرانی های علمی ارائه شده در سمینار روابط ۵۰۰ ساله ایران و پرتغال است که در مهر ماه سال ۱۳۹۹ با همکاری سفارت ایران در آرشیو «تور دو تومبو» برگزار شد.

در این مراسم، اهمیت روابط تاریخی ایران و پرتغال در پانصد سال گذشته و ضرورت پایه گذاری روابطی دوستانه و پایدار برای پانصد سال آینده با استفاده از تجربه گرانسنگ گذشته مورد تاکید سخنرانان قرار گرفت.

مرتضی دامن پاک جامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال و ویراستار کتاب در سخنرانی خود، در باره مراحل آماده سازی و محتوای کتاب و نقش آن به عنوان مرجع مستند و علمی برای بررسی زوایای مختلف روابط تاریخی و معاصر ایران و پرتغال توضیح داد.

در ادامه این مراسم از نسخه های فارسی و پرتغالی کتاب رونمایی شد و نسخه هایی از آن پس از امضاء توسط ویراستار کتاب به تعدادی از شخصیت های حاضر در مراسم اهداء شد.

بر اساس این گزارش کتاب اتحاد و دوستی در ۲۸۰ صفحه (نسخه پرتغالی) و ۲۷۶ صفحه (نسخه فارسی) با جلد گالینگور در تیراژ ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات وزارت خارجه ایران منتشر شده است.

ترجمه پرتغالی کتاب را شاهین علاقه بندان بر عهده داشته است.

علاقه مندان در پرتغال می توانند نسخه دیجیتال فارسی یا پرتغالی این کتاب را با ارسال درخواستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتغال به صورت رایگان دریافت کنند.

منبع: ایسنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *