اخبار

حضور ایران در بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه شرق اروپا

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های صربی و انگلیسی در شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد حضور دارد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صربستان و منطقه شرق اروپا با افتتاح شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه بود.

این نمایشگاه پس از وقفه دو ساله ناشی از همه گیری ویروس کرونا با شعار «بازگشت نوشته‌ها» و شرکت 16 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

مؤسسه خانه کتاب، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پژوهشکده بین‌المللی عروةالوثقی، معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه، مؤسسه ابن سینا و بنیاد ملاصدرای بوسنی در این نمایشگاه حضور دارند.

غرفه جمهوری اسلامی ایران توسط رشید حسن‌پور، سفیر و امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان با بیش از 100 عنوان کتاب به زبان‌های صربی و انگلیسی، افتتاح شد.

پیش از مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، پورپزشک با خانم مایا گویکویچ، وزیر فرهنگ و رسانه‌های صربستان و استانکو بلاگویویچ، معاون بین‌الملل وزیر فرهنگ صربستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد مهم فرهنگی از همکاری‌های وزارت فرهنگ صربستان با رایزنی فرهنگی ایران تقدیر و بر گسترش روابط فرهنگی متقابل تأکید کرد.

خانم مایا کویکویچ اعلام کرد که از طریق معاون خود در جریان تمامی فعالیت‌های فرهنگی رایزنی قرار گرفته است و با توجه به انتخاب مجددش به عنوان وزیر فرهنگ صربستان در نظر دارد سومین سفر خود را به ایران به عنوان وزیر فرهنگ داشته باشد.

منبع: تسنیم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *