اخبار

رونمایی از آثار تازه منتشره ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد

سه اثر تازه منتشره شامل نشریه «گردشگری» به زبان صربی، «منتخب اشعار شاعران معاصر ایران بعد از انقلاب اسلامی» و «فرهنگنامه ساده ایران ویژه نوجوانان» در نمایشگاه کتاب بلگراد رونمایی شد.

در سومین روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد از سه اثر تازه منتشره شامل نشریه نور ویژه «گردشگری» به عنوان اولین مرجع جامع گردشگری ایران به زبان صربی، «منتخب اشعار شاعران معاصر ایران بعد از انقلاب اسلامی» و «فرهنگنامه ساده ایران ویژه نوجوانان» در حضور استانکو بلاگویویچ معاون وزیر فرهنگ صربستان در امور بین‌الملل و جمعی از علاقه‌مندان رونمایی شد.

در این میان، دو کتاب منتخب اشعار و فرهنگ‌نامه توسط انتشارات اوکرونیا و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان منتشر شده‌اند.

خانم پریسا شاد قزوینی، استاد دانشگاه الزهرا(س) درباره هنر معاصر ایران، خانم امرا خلیلویچ، دانشجوی دکتری دانشگاه بلگراد درباره شعر معاصر ایران، خانم میلنا رادولویچ، مترجم فرهنگنامه ایران و الکساندر دراگویچ، مترجم و سردبیر نشریه نور درباره ایران و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی آن سخن گفتند.

امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با ابراز همدردی و حمایت از ملت فلسطین در خصوص وضعیت نشر کتاب در ایران امروز و انتشارات رایزنی در سه دهه اخیر توضیحاتی داد و سخنرانان حاضر را معرفی کرد.

شایان ذکر است، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با بیش از یکصد عنوان کتاب در قالب شعر، داستان، ضرب‌المثل و کتب مذهبی و فلسفی و … به زبان‌های صربی، فارسی و انگلیسی و به نمایندگی از مؤسسه خانه کتاب از کشورمان در این رویداد بزرگ فرهنگی-ادبی در سالن شماره یک نمایشگاه پذیرای بازدید کنندگان و علاقه‌مندان است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *