اخبار

ترجمه آذری دو جلد از کتابهای دفاع مقدس منتشر شد.

کتاب های “وقتی مهتاب گم شد” خاطرات علی خوش لفظ از سرداران جنگ تحمیلی عراق و کتاب “آب هرگز نمی میرد” روایت و خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سلگی، به زبان آذری ترجمه و چاپ شد.

دو جلد از کتابهای دفاع مقدس به زبان آذری ترجمه و چاپ شد :

کتاب اول ” وقتی مهتاب گم شد” خاطرات علی خوش لفظ از سرداران جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران است که کار جمع آوری و قلم فرسائی آنرا نویسنده خوش ذوق کتابهای دفاع مقدس آقای حمید حسام بر عهده داشته اند . این کتاب که به شکل رمان به رشته تحریر درآمده است بسیار خواندنی است و خواننده را به یاد رشادتها و از خودگذشتگیهای دوران دفاع مقدس می برد . این کتاب در حالی در آذربایجان ترجمه و منتشر شد که مردم این کشور هنوز در حال و هوای زمان جنگ 44 روزه آذربایجان و ارمنستان بسر می برند و رشادتهای دلیرمردان خود را ارج می نهند و لذا می تواند ارزشهای دفاع مقدس را در این سرزمین ماندگار سازد . نشر عبرت که چندین اثر از این قبیل را در کارنامه خود دارد، این کتاب را هم به زبان آذری ترجمه و در کشور آذربایجان به طبع رسانده است .کتاب وقتی مهتاب گم شد با تقریظ مقام معظم رهبری بر آن ، از انتشارات سوره مهر است که بیش از 40 بار در ایران تجدید چاپ شده است و هم اینک به زبان آذری ترجمه و در اختیار علاقمندان در کشور آذربایجان قرار داده شده است .


کتاب دوم “آب هرگز نمی میرد” روایت و خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سلگی است که از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور فعالانه ای در جنگ داشت. وی از ابتدای سال 62 فرمانده گردان 152 حضرت ابوالفضل (ع) لشکر 32 انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای 5 در سال 65 حضور داشت.کتاب «آب هرگز نمی میرد» شامل 11 فصل و عنوان های کُر شیخ علی ممد، رنگ خدا، زیر علم عباس، گردان سقا ها، مجنون؛ جنگ آب و آتش، شب عاشورایی انصار الحسین، فاو؛ سلام بر تشنگی، آب هرگز نمی میرد، ما گردان ابالفضلیم، با دو پای بریده و فصلی با عنوان خدا با ما بود می باشد و خواندن آن برای هر فردی لذت بخش و روح افزا است .بیان خاطره های دلنشین این کتاب با آب و هوای آذربایجان که جنگ 44 روزه را تجربه کرده و ضمن آزادسازی 7 شهر اشغال شده خود بیش از 3000 شهید و هزاران جانباز را در پی داشته است مناسب می باشد و با برخی از خاطره های جانبازان و مجروهان آذربایجان هم سازگاری زیادی دارد و خواننده آذربایجانی را به یاد رشادتهای دلیرمردان مسلمان می اندازد .این کتاب از مجموعه کتابهای نشر صریر است و نویسنده این کتاب که به شکل رمان آنرا تدوین نموده است ، آقای حمید حسام است که قلم فرسائی زیبائی کرده و مقام معظم رهبری هم بر این کتاب تقریظ نموده اند و بیش از 38 بار در ایران تجدید چاپ شده است .این کتاب اخیرا در آذربایجان توسط نشر عبرت در یک هزار نسخه به چاپ رسیده است .

منبع: سازمان ترجمه و نشر

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *