اخبار

گزارش رونمایی از کتاب اربعین بهشت روی زمین

همزمان با روز اربعین حسینی (ع)، در تاریخ ۶ مهرماه ۱۴۰۰، از کتاب “اربعین بهشت روی زمین” در مکزیکوسیتی رونمایی شد. همزمان با رونمایی از این کتاب، نمایشگاه عکس اربعین در مرکز فرهنگی دکتر ایمس ٹوریس بودتا، در شهرداری نزا والكوبوتل مکزیک، برگزار شد. این برنامه فرهنگی با حمایت این نمایندگی و از سوی انجمن زنان مسلمان مکزیک و شهرداری ناز او الكوبوئل برگزار شد. نمایشگاه یاد شده به مدت دو هفته برای بازدید دایر خواهد بود.

نمایندگی فرهنگی کشورمان، به دعوت خانم لیزبت مارکز رئیس انجمن زنان مسلمان مکزیکه و آقای اوزاس مارتینس آگیلرا مدیر کل فرهنگی این شهرداری در این مراسم شرکت کردند. ایشان، در سخنرانی رونمایی از این کتاب، با تشکر از مسئولین شهرداری بخاطر تسهیلات فراهم شده، به روابط دوستانه میان ایران و مکزیک اشاره و ضمن تاکید بر تبادلات فرهنگی بین ملت ها اظهار داشتتند: “ارتباطات نزدیک و مستمر بین جوامع نه تنها درک متقابل فرهنگ ها را از یکدیگر افزایش می دهد، بلکه منجر به آشنایی سایر جوامع با ارزشهای فرهنگی ملت های دیگر می شود و دوستی وصلح پایدار بین ملت ها را تقویت می کند. کتابی که امروز از آن رونمایی می شود اطلاعاتی در خصوص راهپیمایی اربعین ارائه می کند، رویدادی که برای همه مسلمانان شیعه در جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کتاب فرصتی مناسب برای تبادلات فرهنگی و آشنایی با مناسک، ادیان و ارزشهای معنوی در خاورمیانه است. این گونه رویدادهای فرهنگی به تقویت روابط دوستانه ملت ایران و مکزیک کمک می کند”

آقای اوزاس مارتینس آگیلرا مدیر کل فرهنگی در این مراسم اظهار داشت: “ایران کشوری با سابقه ی فرهنگی غنی که از سنت ها و تنوع فرهنگی بالای برخوردار است. بسیار خوشحال هستیم شهرداری نزاوالکویوئل در این رویداد فرهنگی میزبان ایران است و آداب و رسوم و ارزش های غنی مردم ایران را بیشتر از گذشته به ساکنان شهرداری معرفی کنیم.” کتاب اربعین بهشت روی زمینه، با هدف معرفی اربعین در ۱۶۰ صفحه و به زبان اسپانیایی با بکار گیری عکس هایی منتخب از این راهپیمایی بزرگ، تنظیم و منتشر شده است. همچنین در نمایشگاه اربعین مجموعه ای از عکس های منتخب مربوط به راهپیمایی اربعین در کشورهای مختلف جهان و نمادهای عاشورا در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه به مدت دو هفته در محل مورد اشاره برپا است. شهرداری ناز او الكويوئل در شرق مکزیکوسیتی واقع شده است و بیش از یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت دارد یکی از شهرداری های با تراکم جمعیتی بالا در مکزیک به حساب می آید.

منبع: سازمان ترجمه و نشر

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *