اخبار

همایش شعر “سیبقی خالدا” در سوریه برگزار شد

به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان همایش بین المللی “سیبقی خالدا” با حضور شاعرانی از ایران، سوریه و فلسطین در مقر اتحادیه نویسندگان عرب سوریه برگزار شد.

جلیل حزباوی شاعر برجسته خوزستانی در گفتگویی پیرامون همایش شعر “سیبقی خالدا” گفت: به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان ایشان همایش بین المللی “سیبقی خالدا” با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و با حضور شاعرانی از ایران، سوریه، فلسطین و لبنان در مقر اتحادیه نویسندگان عرب سوریه برگزار شد.

وی به معرفی گروه اعزامی ایرانی به جشنواره پرداخت و گفت: این گروه هنر و ادب شامل ۴ نفر از شعرا و نخبگان کشوری بوده اند که آقای شیخ ماجد منابی، دکتر محمدرضا وحیدزاده (هنرمند و پژوهشگر در عرصه هنر وفرهنگ) و استاد وهب رامزی (هنرمند و متخصص در رشته گرافیک و هنرهای تجسمی) و بنده حضور داشتیم.

حزباوی ادامه داد: در همایش شعر “سیبقی خالدا” کارگاه های مختلف شعر تشکیل شد و در همین راستا بنده به عنوان شاعر برتر و برگزیده که جزو هیئت داوران شعر عربی قرار گرفتم و گزارش و مصاحبه ی چندین شبکه تلویزیونی مانند الغدیر والحیاه و سایر شبکه های تلویزیونی سوریه که پخش آنها از تلویزیون کشور سوریه صورت گرفت مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

این شاعر خوزستانی افزود: با حمایت حوزه هنری نمایشگاه نقاشی و رسم در پایتخت کشور سوریه شهر دمشق توسط هنرمندان ایرانی ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: بازدید از دانشکده هنرهای زیبا و دیدار با رئیس دانشکده جناب دکتر فؤاد و معاونین ایشان خانم دکتر رویدا و خانم دکتر کنده و انجام مصاحبه علمى و تخصصى و بازدید از فعالیت های هنرى دانشکده و دانشجویان آن در قالب نقاشی و هنرهای تجسمی و گرافیک، همچنین دیدار با مؤسس اتحادیه هنرهاى زیبا مهندس غسان غانم از جمله و نیز دیدار با رییس اتحادیه ی نویسندگان عرب در دمشق از جمله برنامه های متنوع و پر ثمر این سفر و رویداد بزرگ بود.

منبع: حوزه هنری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *