اخبار

لزوم راه‌اندازی کلاس‌های آموزش زبان فارسی در پاکستان

مفتی مولانا عزیزالحسن در دیدار با رئیس خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور خواستار راه‌اندازی کلاس‌های آموزش زبان فارسی در حوزه‌های علمیه پاکستان شد.

 مهران اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با مفتی مولانا عزیزالحسن، رئیس حوزه علمیه امداد العلوم و مسجد جامع درویش پیشاور دیدار و در خصوص مشارکت در برگزاری فعالیت‌های مشترک بحث و تبادل نظر کرد.

مفتی مولانا عزیزالحسن ضمن تقدیر از برگزاری برنامه تلاوت قرآنی با شرکت قاریان ممتاز از کشورهای ایران، فیلیپین، عراق، بنگلادش و مصر اظهار داشت: تمام فرق اسلامی با روحیه انسانی و برادری و تفکر و تمرکز بر انجام دستورات دینی و انجام اعمال صالح باید دنیا و منافع شخصی آن را نادیده گرفته و تنها به آخرت و نتیجه اعمال خود بیاندیشند.

وی افزود: شیعه و سنی برادارن دینی یگدیگر بوده و پیش از نفوذ و تفرقه افکنی از سوی دشمنان لازم است با اتحاد و همدلی و درک دوسویه و همچنین، احترام متقابل برای تعالی دین مبین اسلام تلاش کنند.

رئیس حوزه علمیه امداد العلوم تصریح کرد: با توجه به منابع و کتب معتبر در گنجینه‌های فارسی حوزه‌های علمیه و اهمیت داشتن زبان فارسی برای درک مطالب با ارزش برجای مانده از سال‌های دور، حمایت و تأمین کتب آموزش زبان فارسی برای بهره مندی از داشته‌های غنی کشور پاکستان با دو هدف استفاده از کتب برجای مانده ارزشمند و دیگر، زنده نگه داشتن زبان پیشینیان با آموزش زبان فارسی بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: امیدواریم خانه فرهنگ کشورمان با تأمین کتب از جمله دیوان حافظ، سعدی، مولانا، خیام و دیگر شاعران مورد علاقه دو کشور و کتب آموزش زبان فارسی روزآمد، شاهد راه‌اندازی کلاس‌های آموزش زبان فارسی در حوزه‌های علمیه باشیم.

اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور نیز در سخنانی، گفت: نادیده گرفتن اختلافات جزیی و اهمیت دادن به مشترکات فراوان دو مذهب شیعه و سنی مسیری عاقلانه در جهت همسویی و یکپارچگی مسلمانان بوده که این امر با تلاش و همت بزرگان مذاهب اسلامی میسر خواهد شد.

وی اظهار داشت: امید است با اجرای برنامه‌های مشترک قرآنی و تقریبی بتوانیم در جهت تقویت همبستگی و نزدیکی هرچه بیشتر شیعه و سنی تلاش کنیم.

رئیس خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور با استقبال از راه‌اندازی کلاس آموزش زبان فارسی بیان کرد: پیش‌تر حوزه‌های علمیه دیگر ایالت خیبرپختونخوا برای برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی اعلام آمادگی کردند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *