اخبار

انتشار گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره زبان و ادبیات فارسی به زبان بنگالی

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، کتاب «میراث فراگیر» را که دربردارنده گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره زبان و ادبیات فارسی است به زبان بنگالی، ترجمه و منتشر کرد.

کتاب «میراث فراگیر» حاوی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نگهداشت، آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی ویژه کشورهای منطقه قفقاز، آسیای میانه، صغیر و جنوب شرقی، هند، بنگلادش، سریلانکا، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان است.

این اثر ارزشمند که توسط محمدحسن مقیسه گردآوری و پژوهش و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به زبان فارسی منتشر شده است، قابل استفاده برای تمامی دوستداران غیر ایرانی زبان فارسی خواهد بود.

سیف الاسلام خان، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ملی داکا این اثر را به زبان بنگالی ترجمه و توسط عبدالصبور خان، از دیگر اساتید این دانشگاه و برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش بین‌الملل در سال 1400 ویراستاری آن را انجام دادند.

کتاب «میراث فراگیر» با مقدمه‌ای از عبدالصبور خان توسط انتشارات بنگالی «شوچی پوترا» و تحت نظارت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش منتشر شده است و به زودی در اختیار فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی، رسانه‌ای و شخصیت‌های علمی و فرهنگی و ادبی بنگلادشی و عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت .

بنابر اعلام این خبر، این اثر با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قالب 133 صفحه و و با قطع رقعی و شمارگان 1000 نسخه به چاپ رسیده است.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *