اخبار

تمهیدات نمایشگاه کتاب تهران برای بخش بین‌الملل/ ادامه ثبت‌نام تا ۳۰ بهمن

سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آذر برای ثبت‌نام از ناشران خارجی و از دی ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام در بخش بین‌الملل این نمایشگاه زمینه‌سازی کرده‌است.

طبق آخرین گفته‌های یاسر احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محدوده روزهای ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. هنوز مشخص نیست مانند دوره پیشین نمایشگاه حضوری و مجازی هم‌زمان برگزار می‌شود یا میان این دو رویداد فرهنگی فاصله زمانی درنظر گرفته می‌شود تا ناشران بتوانند استفاده بهتری از این فرصت داشته باشند.

ثبت‌نام از ناشران خارجی متقاضی حضور در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ آذر شروع شد و تا ۳۰ بهمن‌ماه ادامه دارد. تاریخ آغاز ثبت‌نام از ناشران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در مقایسه با ۳۳ دوره نمایشگاه گذشته بی‌سابقه است.

موزعان و ناشران خارجی متقاضی شرکت در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با مراجعه به سامانه ketab.ir یا https://register-int.tibf.ir/ و اطلاع از ضوابط و شرایط، برای حضور در بخش‌های لاتین و عربی این نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب

همچنین ستاد برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ دی ماه از ناشران، موسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‌ها، تشکل‌های نشر، آژانس‌های ادبی و دیگر فعالان فرهنگی حوزه بین‌الملل دعوت کرد تا حداکثر ۱۵ اسفندماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی ketab.ir شرایط و ضوابط حضور در بخش بین‌الملل سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مطالعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بخش بین‌الملل سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌منظور شناساندن بهتر ظرفیت‌های صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، گسترش مراودات فرهنگی در عرصه بین‌الملل، زمینه‌سازی برای برقراری ارتباطات حرفه‌ای بین ناشران ایرانی و خارجی و بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه نشر بین‌الملل از ناشران، مؤسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‌ها، تشکل‌های نشر، آژانس‌های ادبی و دیگر فعالان فرهنگی حوزه بین‌الملل برای حضور در این نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت کرده است.

بخش بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران محلی برای تعاملات بین‌المللی بین کشورها و ظرفیتی برای حوزه نشر کشور است بنابراین سفارتخانه‌های خارجی نیز می‌توانند از طریق ارتباط با ستاد دبیرخانه این نمایشگاه از شرایط حضور کشورهای خود مطلع و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیران و مسئولان سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با صدور حکمی علی رمضانی را به عنوان قائم‌مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین طی احکام جداگانه‌ای برخی از مدیران و مسئولان سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را منصوب کرد که به این شرح است:

حسین دیوسالار مدیر کمیته بین‌الملل، محمدحسین ظریفیان یگانه مشاور رئیس نمایشگاه و مسئول رسیدگی به تخلفات، محمدعلی مرادیان رئیس شورای نظارت و ارزیابی، امین کمالوندی مدیر کمیته ناشران داخلی، اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کمیته ناشران خارجی، حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و رفاهی، آزاده نظربلند مدیر کمیته پاسخگویی و اطلاع‌رسانی، سعید مجیدی مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، مجید صحاف مدیر کمیته روابط‌عمومی، محمد خلج مدیر کمیته اداری و مالی و حسین تیموری مدیر کمیته پشتیبانی.

تلاش در راستای تحقق اهداف دولت مردمی، توجه به ارزش‌های فرهنگی اصیل اسلام و انقلاب، استفاده از ظرفیت‌های فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردمی، ایجاد تعامل سازنده با صنوف و فعالان حوزه نشر و کتاب، توجه به مردم و اصل مردمی بودن در تمامی فعالیت‌های مربوط، توجه به آئین‌نامه‌ها، مقررات، شرح وظایف ابلاغی و انجام به‌موقع فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از امکانات با رعایت اصل صرفه‌جویی، بهره‌گیری از تجارب اندوخته افراد و مدیران قبلی و همکاری و هم‌افزایی با گروه‌های نظارتی و رفع آسیب‌های شناسایی‌شده از دوره‌های پیشین از جمله موضوعات مطرح شده در حکم قائم مقام و مدیران سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

منبع: ایرنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *