اخبار

آغاز پنجاه‌وششمین دوره آموزش زبان فارسی در ایتالیا

پنجاه‌وششمین دوره آموزش زبان فارسی (نهمین دوره مجازی) در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا آغاز شد.

محمدتقی امینی، رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم افتتاحیه این دوره، برگزاری آموزش زبان فارسی در کشور ایتالیا را برگ زرینی در کارنامه فعالیت‌های این نمایندگی فرهنگی خواند که توانسته طی بیست و چهار سال گذشته از اعتبار و جایگاه خاصی در ایتالیا برخوردار شود.

وی همچنین، برگزاری این دوره‌ها را یکی از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی این رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا دانست که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان این دوره، آمادگی این نمایندگی را برای دریافت نقطه نظرات دانشجویان در راستای هرچه بهتر برگزار شدن دوره اعلام کرد.

وی ادامه داد: به دنبال موفقیت برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی این نمایندگی به صورت برخط و تقاضای دانش‌آموزان، همچنان این دوره‌ها به همین شکل ادامه خواهد داشت تا بتوان امکان حضور علاقه‌مندانی که در دیگر نقاط مختلف دنیا حضور دارند نیز فراهم شود.

امینی اظهار داشت: این دوره توسط خانم اسماعیلی، از اساتید زبان فارسی در سه سطح مقدماتی (اول و دوم)؛ متوسطه (اول و دوم) و پیشرفته؛ مشتمل بر ده جلسه آموزشی به طول یک ساعت و نیم (مجموعا 75 ساعت) مطابق استاندارهای آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: از فارسی‌آموزانی که در 80 درصد از ساعات آموزشی حضور داشته باشند، آزمون پایانی مهارت‌های خواندن؛ نوشتن؛ سخن گفتن و … به عمل آمده و برای حائزین نمره قبولی، گواهینامه شرکت در دوره صادر خواهد شد.

بنابر اعلام این خبر، دوره‌های آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به صورت آنلاین در بهترین پلتفرم آموزشی با قابلیت ارتباط دو جانبه و گروهی برای افراد برگزار می‌شود و بر اساس توافق رایزنی فرهنگی کشورمان با دپارتمان‌های زبان فارسی دانشگاه‌های ایتالیا، دانشحویان زبان فارسی دانشگاه‌ها می‌توانند از دوره‌های آموزشی برخط رایزنی به صورت رایگان بهره مند شوند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *