اخبار, نمایشگاه کتاب 1401

ارائه جدید‌ترین تکنیک‌های ترجمه در نمایشگاه کتاب

مرکز نهضت ترجمه در نمایشگاه کتاب تهران در غرفه‌ای با ارائه فعالیت‌های ترجمه آثار فارسی به زبان‌های خارجی، جدیدترین تکنیک‌‌های ترجمه را ارائه کرده است.

مرکز نهضت ترجمه بنا بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد حرکت عمومی متخصصین زبان به سوی ترجمه با کیفیت و رساندن آثار به مخاطب از طریق ایجاد زیر ساخت‌های عملیاتی، ترویج و گفتمان‌سازی، هم‌افزایی و فعال‌سازی مراکز و مؤ‌‌‌‌سسات مرتبط با حوزۀ ترجمه فعالیت می‌کند.

برگزاری جشنواره ترجمان فتح با ۲۳ نشست تحصصی در حوزه ترجمه، ترجمه و چاپ اولیه ۴۰ کتاب دفاع مقدس و انتشار ۲۲ یادداشت به زبان انگلیسی و عربی، فراخوان اولیه کسری خدمت و دریافت بیش از ۲۰۰ رزومه و گزینش ۱۵ نفر در زبان انگلیسی، رایزنی جهت استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی و دریافت لیست ۲۰۰ نفره تهران و گزینش ۲۰ نفر و… از جمله اقدامات مرکز نهضت ترجمه تاکنون بوده است.

مرکز نهضت ترجمه در نمایشگاه کتاب تهران در غرفه‌ای با ارائه فعالیت‌های ترجمه زین سو (ترجمه آثار فارسی به زبان‌های خارجی) و فعالیت‌های مرتبط با این فرآیند، اعم از واژه نامه‌های تخصصی حوزه مقاومت و نیز محتواهای تولیدی در زمینه ادبیات مقاومت و جدیدترین تکنیک‌‌های ترجمه حضور یافته است.

موضوع فرآیند محوری مهمترین بخشی است که در این مرکز به آن توجه شده است. این مرکز با ایجاد بستر برای ناشرین داخلی حوزه ادبیات مقاومت، در مسیر ترجمه و نشر این آثار آمادگی دارد.

منبع: فارس

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *