اخبار

لزوم افزایش تعاملات علمی و فرهنگی ایران و تونس

رایزن فرهنگی کشورمان با رییس دپارتمان علوم انسانی و اسلامی بیت الحکمه در تونس درباره افزایش تعاملات علمی و فرهنگی بین ایران و تونس حرف زد.

هادی آجیلی رایزن فرهنگی کشورمان با دکتر احمیده نیفر ،رییس دپارتمان علوم انسانی و اسلامی بیت الحکمه و از متفکرین برجسته و از تئوریسین های اصلی جریان اسلام گرا در تونس در محل نمایندگی فرهنگی ج.ا.ایران دیدار کرد.در این دیدار، آجیلی،نسبت به گسترش روابط دانشگاهی و فرهنگی دو کشور تاکیدکردند و ابراز امیدواری کردند توافق های فی مابین در جلسه ایشان با محمود بن رمضان ریاست محترم بیت الحکمه زودتر اجرایی شود.

از جمله این پیشنهادات اولا سفر اساتید برجسته بیت الحکمه به ایران بود ،دیگر پیشنهاد برگزاری نشست های تخصصی مشترک و در نهایت تفاهم نامه های علمی و فرهنگی بین دانشگاههای برجسته ایران و بیت الحکمه که بصورت مشخص بنا شد تفاهم نامه ای میان دانشگاه علامه طباطبایی ایران و بیت الحکمه تونس منعقد گردد. بیت الحکمه در تونس بالاترین نهاد علمی حتی بالاتر از دانشگاههای دولتی محسوب می شود که اساتید برجسته و ممتاز عضویت هیات علمی ان را دارند.دکتر نیفر نیز که خود از شخصیت های بارز فکری و اسلام گرایی در تونس محسوب می شود ضمن استقبال از این پیشنهادات نسبت به گسترش همکاری های علمی و فرهنگی دو کشور ابراز امیدواری کردند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *