اخبار

اقدمات دانشگاه «نومل» در نشر زبان‌ فارسی ستودنی است

رایزن فرهنگی کشور و نماینده بنیاد سعدی در اسلام‌آباد در ملاقات با رئیس گروه زبان فارسی دانشگاه نومل پاکستان اقدمات این مجموعه در جهت نشر و آموزش زبان فارسی را ستودنی برشمرد.

در این ملاقات، با تقدیر از دعوت دانشگاه نومل از مسئولین ایرانی در راستای برگزاری کنفرانس «اقبال لاهوری» اظهار کرد: تعامل خوب علمی دانشگاه‌های ایران و پاکستان موید پیشینه افتخارآمیزی است که برای حفظ این میراث در رایزنی فرهنگی و بنیاد سعدی از تسهیل شرایط «عقد تفاهم‌نامه همکاری جدید دانشگاه تهران با نومل» تا «اعطای کمک مالی به دانشجویان منتخب زبان فارسی» در این کشور همسایه دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: در جهت ارتقاء سطح روابط فرهنگی ایران و پاکستان، برنامه‌ریزی لازم برای سفر رئیس بنیاد سعدی به اسلام‌آباد نیز انجام شده و امید است به زودی و در جهت توسعه زبان فارسی، تقریب قلوب و تقویت تعاملات، این حضور محقق شود.

نماینده بنیاد سعدی در اسلام‌آباد ضمن حمایت از فعالیت‌های اتاق ایران در برگزاری مراسم‌های ادبی یادآور شد: نظر به اهمیت موضوع برای برپایی دوره آموزش زبان فارسی در کلوپ اسلام‌آباد نیز هماهنگی‌ها صورت گرفته و تلاش داریم در نشست مشترک استادان زبان فارسی با سفیر جدید ایران در محل سفارت این مسئله را نیز مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس گروه زبان فارسی دانشگاه نومل نیز در سخنانی این دیدار را مغتنم شمرد و گفت: طی سال‌های اخیر دانشگاه نومل و رایزنی فرهنگی همکاری‌های خوبی را داشته‌اند و امیدواریم این همکاری‌ها با هدف ترویج زبان فارسی و حفظ این میراث کهن کماکان ادامه داشته باشد.

«ارایه بورسیه به دانشجویان دانشگاه نومل» و «برنامه‌ریزی برای ملاقات رئیس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه نومل و رایزن فرهنگی ایران»، از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *