اخبار

تمایل اوگاندا برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و نشر با ایران

یکی از فعالان اقتصادی اوگاندا که تاکنون دو بار به ایران سفر کرده است، با ابراز علاقه‌مندی خود به فرهنگ و تمدن کهن ایران گفت: ما مشتاق همکاری‌های فرهنگی و نشر با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا و با هدف تشریح ظرفیت‌های گردشگری ایران در حوزه‌های مختلف، نخستین سمینار «ایران‌شناسی» تحت عنوان «ایران‌شناسی؛ سلامت، آموزش، گردشگری، علم و فناوری» در سالن کنفرانس دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) برگزار شد.

استر نانکینگا، از فعالان اقتصادی و مدیرعامل شرکت تکنیکال ونچرز موگالابی آفریقا که تاکنون دو بار سفر به ایران داشته است، تجربیات و مشاهدات عینی خود را در خصوص ایران برای شرکت کنندگان ارائه داد و از مردم اوگاندا برای بازدید از این کشور اسلامی دعوت کرد.

وی ابراز کرد: ایران از نظر فرهنگ، سنت‌ها، آموزش، گردشگری، تجارت، درمان و … حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مردم ایران بسیار محترم، مؤدب، مهربان و مهمان نواز هستند و از مهمانان خارجی استقبال خوبی به عمل می‌آورند.

این فعال اقتصادی افزود: کشور ایران با میراث فرهنگی هزاران ساله خود، علاوه بر دستاوردهای فرهنگی و فکری، دارای مناظر زیبا و متنوع از جمله کوه‌های باشکوه، جنگل‌های سرسبز و سواحل زیبا در امتداد دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان است.

وی تأکید کرد: ما نه تنها به دنبال همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم بلکه علاقه‌مندیم فرهنگ و دانش خود را نیز با آنها به اشتراک بگذاریم.

موقعیت جغرافیایی ایران در جهان بی نظیر است

مجید صفار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان گفت: برگزاری سمینارهای ایران‌شناسی، پتانسیل‌های درک و فهم بیشتر از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، بهداشتی و درمانی، زیرساخت‌های علمی، نوآوری و فناوری، کشاورزی و … را شکوفا می‌کند.

عبداله عباسی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا ضمن تبیین میراث فرهنگی کهن ایرانیان، موقعیت جغرافیایی ایران را در جهان بی نظیر و منحصر به فرد خواند.

وی برخی از ظرفیت‌های گردشگری ایران از جمله گردشگری سلامت، گردشگری آموزشی و گردشگری تفریحی را برشمرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *