اخبار

ضرورت تبادل تجربیات، مطالعات مشترک و ترویج اندیشه‌های فرهنگی ایران و عراق

رئیس مرکز رسانه و مطالعات استراتژیک الرفد عراق در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد خواستار جهت تبادل تجربیات، مطالعات مشترک و ترویج فکر و اندیشه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور شد.

حجت الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و عباس الجبوری، رئیس مرکز رسانه و مطالعات استراتژیک دیدار کردند.

عباس الجبوری به فعالیت‌های مرکز رسانه و مطالعات استراتژیک اشاره کرد و گفت: مرکز رسانه و مطالعات استراتژیک الرفد در سال 2019 میلادی در بغداد با عضویت نزدیک به 20 استاد و متخصص در حوزه‌های مختلف امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، رسانه‌ای و … تأسیس شده است.

وی افزود: این مرکز جزئی از 10 مرکز برتر در سطح کشور عراق است که مورد تأیید و اطمینان نهاد ریاست جمهوری عراق در بسیاری از امور مطالعاتی و پژوهشی است که با نهادهای دولتی و بیش از 7 وزارتخانه از جمله وزارت خارجه، آموزش و پرورش، جوانان و ورزش، کشاورزی و … در ارتباط مستقیم است.

عباس الجبوری تأکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزش استراتژی‌های تصمیم گیری و پشتیبانی، جلسات و نشست‌های تحلیل و بررسی چالش‌ها و بحران‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه عراق، چاپ و نشر ماهنامه مرکز و حضور فعال در فضای مجازی و رسانه از جمله فعالیت‌های مرکز رسانه و مطالعات استراتژیک الرفد است.

وی خواستار آشنایی و بازدید از مراکز مطالعاتی و پژوهشی و رسانه‌ای موجود در جمهوری اسلامی ایران جهت تبادل تجربیات و مطالعات مشترک و ترویج فکر و اندیشه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور دوست و همسایه شد.

حجت الاسلام اباذری نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود مراکز مطالعات و پژوهشی و رسانه‌ای و تأثیر آنان در جامعه و حل بحران‌های پیش آمده از ارائه کمک و انتقال تجربیات مراکز مرتبط در داخل ایران به مرکز مذکور و کشور عراق و شروع فعالیت‌های مشترک اعلام آمادگی کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *