اخبار

علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های فرهنگی با ایران هستیم

رئیس انستیتو تاریخ آکادمی علوم قزاقستان تأکید کرد: انستیتو تاریخ آکادمی علوم قزاقستان علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های فرهنگی در تدوین کتب مرجع قزاقستان با ایران است.

محسن فغانی، سرکنسول و حسین آقا زاده، وابسته سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آلماتی با ضیابیک قابل دین اف، رئیس انستیتو تاریخ آکادمی علوم قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار که ۱۴ شهریورماه در محل دفتر سرکنسولگری کشورمان در آلماتی انجام شد، فغانی در سخنانی، اشتراکات دو کشور را از لحاظ تاریخی فرهنگی و وجود منابع مکتوب مشترک تشریح کرد.

ضیابیک قابل دین اف، رئیس انستیتو تاریخ و قوم نگاری آکادمی علوم قزاقستان، تأکید کرد: انستیتو تاریخ آکادمی علوم قزاقستان علاقه‌مند به همکاری‌های فرهنگی و علمی در تدوین کتب مرجع قزاقستان با ایران است.

وی افزود: ما امکان اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در سطح تحصیلات تکمیلی را داریم و همچنین، زمینه ترجمه و نشر متقابل کتب وجود دارد.

آقا زاده، وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی تصریح کرد: با مراکز علمی و فرهنگی کشورمان مذاکره و هماهنگی برای همکاری‌های علمی فرهنگی و انجام رسیده است و برنامه‌ها را مطابق جدول زمانی و محورهای کاری ارائه شده از سوی انستیتو پیش خواهیم برد.

شایان ذکر است، با دستور قاسم جومارت توقایف، رئیس جمهور قزاقستان، “کونسولو دالتون قیزی زکریا” به عنوان رئیس آکادمی ملی علوم جمهوری قزاقستان تحت ریاست جمهوری قزاقستان منصوب شد و دوره جدیدی از فعالیت‌های آکادمی علوم در راستای کاربردی‌سازی فعالیت‌های علمی و فرهنگی آغاز شده است.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *