اخبار

توسعه همکاری‌های علمی ـ فرهنگی ایران و اندونزی

در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس جدید دانشکده اصول‌الدین اندونزی، راهکارهای گسترش همکاری‌های علمی ـ فرهنگی بین دو کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و ایسماتوراپی، رئیس جدید دانشکده اصول‌الدین اندونزی دیدار و گفت‌وگو کردند.

ایسماتوراپی، رئیس جدید دانشکده اصول‌الدین در سخنانی، با اشاره به روابط فرهنگی ایران و اندونزی گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف علمی خصوصا فلسفه اسلامی رشد چشمگیری داشته است.

وی به آثار اندیشمندان ایرانی در علوم مختلف اشاره کرد و افزود: حضور شخصیت‌های ایرانی در علوم مختلف به ویژه فلسه اسلامی باعث غنای علوم شده و از مطالبات اصلی ما حضور اندیشمندان فلسفی در اندونزی است.

ایسماتوراپی آمادگی دانشگاه شریف را از میزبانی اساتید و اندیشمندان ایرانی اعلام کرد.

ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های علمی و دانشگاهی در رشته‌های مختلف مانند علوم انسانی، پزشکی و … دارد و دستاوردهای بسیاری را کسب کرده است.

وی افزود: سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به اندونزی و امضای اسناد همکاری فرهنگی و علمی دانشگاهی میان مقامات دو کشور، راه را برای ادامه این فعالیت هموار کرده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی ادامه داد: بورسیه تحصیلی، تبادل استاد و دانشجو و حتی انتشار مقالات علمی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی به وجود و فعالیت اتاق ایران در دانشگاه شریف هدایت‌الله اشاره کرد و گفت: اتاق ایران در این دانشکده مسئول برگزاری همایش‌ها، سمینارها و آموزش زبان فارسی است و باید به صورت احسن مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، در رابطه با ارسال کتب جدید به صورت فیزیکی و یا دیجیتالی به اتاق ایران و دانشکده، فرصت مطالعاتی و … میان دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *