اخبار

هفته فرهنگ و هنر «پایداری» در روسیه برگزار می‌شود

رایزن فرهنگی کشورمان و معاون بین‌الملل موزه پیروزی مسکو دیدار و با تأکید بر لزوم توسعه همکاری‌های فرهنگی دو کشور، نسبت به برگزاری هفته فرهنگ و هنر «پایداری» در روسیه توافق کردند.

آناستاسیا کرتووا، معاون بین‌الملل موزه پیروزی مسکو ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که لاریسا پامیکانووا، مدیر مجموعه سینماهای موزه پیروزی و زهره حمدیه، کارشناس فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو نیز حضور داشتند، زمینه‌های همکاری فرهنگی بین دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

احمدوند با اشاره به سوابق همکاری‌ها با موزه پیروزی مسکو موضوع «پایداری و مقاومت» را یکی از عرصه‌هایی دانست که دستمایه خلق آثار برجسته توسط هنرمندان ایرانی بوده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در مسکو با تأکید بر اینکه فعالان عرصه‌های فرهنگ و هنر مانند نویسندگان، عکاسان، فیلمسازان و آهنگسازان ایرانی با توجه به دوران دفاع مقدس آثار شاخصی را با موضوع مقاومت در برابر هجوم بیگانگان تولید کرده‌اند، افزود: علاقه‌مند هستیم برخی از این آثار را در قالب هفته فرهنگ و هنر پایداری با همکاری موزه پیروزی مسکو به عنوان یکی از مجموعه‌های معتبر فرهنگی در روسیه برای مخاطبان روس معرفی کنیم.

آناستاسیا کرتووا، معاون بین‌الملل موزه پیروزی نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد و اعلام آمادگی برای برگزاری این هفته فرهنگی، عنوان کرد: ما سعی داریم برنامه‌های مشترکی با کشورهای دیگر برگزار کنیم و ظرفیت‌های خود را معرفی و ظرفیت دیگران را بشناسیم.

وی ادامه داد: تعداد ۷۰۰ برنامه مختلف فرهنگی و هنری در طول سال در موزه پیروزی مسکو برگزار می‌شود و تمامی پشتیبانی‌های فنی، ساماندهی و اطلاع‌رسانی آنها را در سراسر منطقه فدرال انجام می‌دهیم.

معاون بین‌الملل موزه پیروزی افزود: مایل هستیم از جوانان هنرمند با استعداد ایرانی برای اجرای برنامه در این مجموعه دعوت کنیم و به ویژه در حوزه فیلم، امکان نمایش فیلم‌های ایرانی را فراهم سازیم.

وی تأکید کرد: ما علاقه داریم در سال آینده میلادی، برنامه‌های مشترکی را در این زمینه با کمک شما اجرا کنیم.

لاریسا پامیکانووا، مدیر مجموعه سینماهای موزه پیروزی نیز در سخنانی، افزود: برنامه‌های متعددی برای نمایش فیلم‌ داریم و سالن‌های نمایش ما پذیرای تماشاگران بسیاری ا‌‌ست و آنها قطعا از تماشای فیلم‌های ایرانی استقبال می‌کنند.

نگاهی به فعالیت‌های موزه پیروزی مسکو

موزه پیروزی یک مؤسسه فرهنگی دولتی فدرال در فدراسیون روسیه است که در پارک یادبود پیروزی در تپه پوکلونایا در مسکو واقع شده است. ساخت این موزه در سال ۱۹۸۵ آغاز و در سال ۱۹۹۵ با حضور سران ۵۵ کشور جهان به صورت رسمی افتتاح شد. در این افتتاحیه سران ۵۵ کشور جهان که برای جشن پنجاهمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی وارد مسکو شده بودند، حضور داشتند.

مساحت این موزه بیش از ۱۶ هزار متر مربع است که ۱۴ هزار متر آن به فضای نمایشگاهی برای عرضه بیش از ۳۸۵ هزار شی از میراث نظامی، تاریخی و فرهنگی روسیه اختصاص داده شده است. سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از موزه پیروزی مسکو بازدید می‌کنند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *