اخبار

افغانستان از توسعه روابط و همکاری فرهنگی با ایران استقبال می‌کند

عبیدالله حنیف در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در کابل گفت: افغانستان از توسعه روابط و همکاری فرهنگی با ایران استقبال می‌کند.

غلامحسین شیرزادمقدم، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل با عبیدالله حنیف، رئیس کتابخانه‌های عامه وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و فتیح الله وافی، مسئول کتابخانه کابل و عاصم احمدمجددی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که سید خلیل جوادی، معاون رایزنی فرهنگی کشورمان نیز حضور داشت، شیرزادمقدم با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی ایران و افغانستان گفت: مرزهای مشترک طولانی و حوزه تمدنی مشترک بین دو کشور وجود دارد و دو کشور همسایه، برادر و مسلمان هستیم.

وی اظهار داشت: دو کشور در خصوص استکبار ستیزی و مقابله با نظام سلطه اهداف مشترکی دارند و ایران و مجاهدین افغانستان سالیان متمادی در حال مبارزه با اشغالگری هستند.

شیرزادمقدم از رئیس کتابخانه‌های عامه وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برای شرکت در مراسم افتتاحیه کتابخانه عامه معارف غزنی که یکم دی‌ماه برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

عبیدالله حنیف، رئیس کتابخانه‌های عامه وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با استقبال از توسعه روابط و همکاری فرهنگی با ایران تأکید کرد: ما همسایه و برادر هستیم و مشترکات دینی و تاریخی داریم که می‌توانیم با تکیه بر این مشترکات، همکاری‌های خوبی در راستای توسعه روابط فرهنگی داشته باشیم.

در ادامه این دیدار، مباحثی چون سفر هیأت فرهنگی افغانستان به ایران، همکاری در دیجیتالی کردن کتابخانه ملی کابل و سایر کتابخانه‌ها، برگزاری کارگاه آموزشی کتابداری و بورسیه و تحصیل در رشته کتابداری و ترمیم نسخ خطی مطرح شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *