اخبار

شهردار یکی از شهرهای بوسنی خواستار افتتاح و عرضه ترجمه شده کتب ایرانی در گوشه ایران شد

پترویچ در دیدار سرپرست سفارت و رایزن فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین، پیشنهاد ایجاد گوشه فرهنگی ایران در یکی از مراکز آکادمیک شهر بیلیا را داد.

پتروویچ، شهردار شهر بیلینا بوسنی و هرزگوین میزبان سرپرست سفارت و رایزن فرهنگی کشورمان بود.

در این دیدار که در دفتر شهردار بیلینا برگزار شد، ماشاءالله شاکری، سرپرست سفارت، محمدحسین انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و استوویچ، معاون شهردار حضور داشتند.

شاکری، سرپرست سفارت کشورمان نیز در این دیدار، ضمن تشکر از میزبانی شهر بیلینا برای برگزاری روزهای فرهنگی کشورمان به نگاه فراگیر جمهوری اسلامی ایران برای همکاری سازنده با همه طیف‌ها در بوسنی و هرزگوین اشاره کرد.

وی از آمادگی ایران برای تقویت تبادلات فرهنگی و میزبانی از گروه‌های فرهنگی بوسنی و هرزگوین خبر داد.

سرپرست سفارت کشورمان در بوسنی و هرزگوین پیشنهاد انعقاد پیمان خواهرخواندگی میان بیلینا و یکی از شهرهای ایران را مطرح کرد.

در ادامه، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تمجید نگاه فراگیر مقامات شهری بیلینا، به مروری بر فعالیت‌های فرهنگی ایران در مناطق مختلف کشور بوسنی و هرزگوین پرداخت و برای میزبانی متقابل از گروه‌های فرهنگی بوسنیایی برای اجرای برنامه در ایران اعلام آمادگی کرد.

پترویچ، شهردار بیلینا وجود تنوع قومی و دینی در این شهر را مایه افتخار دانست و سیاست حاکم را توجه یکسان به همه شهروندان و زمینه‌سازی مشارکت حداکثری شهروندان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عنوان کرد.

وی ضمن تشکر از همکاری‌های فرهنگی صورت گرفته، پیشنهاد ایجاد گوشه فرهنگی ایران و عرضه کتب ترجمه شده ایرانی در یکی از مراکز آکادمیک این شهر را داد و افزود: پیش‌تر گوشه‌های آمریکا (در کتابخانه شهری)، یونان (در دانشگاه خصوصی بیلینا) و فرانسه افتتاح شده است و آمادگی داریم فضایی را برای گوشه ایرانی در نظر بگیریم.

پترویچ همچنین از پیشنهاد انعقاد پیمان خواهرخواندگی استقبال کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *