اخبار

لزوم ارائه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی به جهانیان

رایزنان در شرف اعزام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن حضور در فرهنگستان هنر با مجید شاه حسینی رئیس فرهنگستان دیدار و گفتگو کردند.

هیئت رایزنان در شرف اعزام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن حضور در فرهنگستان هنر با مجید شاه حسینی رئیس فرهنگستان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا عبدالرحیم فیروززاده سرپرست حوزه ریاست، روابط‌عمومی و بین‌الملل فرهنگستان به معرفی فرهنگستان هنر پرداخت و گفت :این فرهنگستان یک ساختار فراوزارتخانه ای دارد و در واقع وزارتخانه‌ای است که وزیر ندارد، وی بیان داشت: فرهنگستان هنر از بدو تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تعاملات خود را به صورت کارهای مشترک حفظ کرده .

وی ادامه داد در شرایط کنونی در عرصه دیپلماسی بین المللی ،دیپلماسی فرهنگی اگر قبلاً یک ابزار بوده در حال حاضر خود یک منبع قدرت تلقی می‌شود.

در ادامه رئیس فرهنگستان هنر ضمن خوش آمدگویی گفت: کشور ایران جزو اولین کشورهایی است که امپراتوری تشکیل داده و این نشانه عقلانیت دیرینه آنهاست.

وی ادامه داد یونان از قدیم رقیب ایران بوده است اما خود آنها تصریح کرده‌اند که یونانیان از دولت شهر فراتر نرفته‌اند اما ایران دارای امپراتوری بوده است.

شاه حسینی تصریح کرد :ما در تمدن چند هزار ساله خود دشمن فرهنگی داشته‌ایم و یکی از دلایل حمله به ما نیز همین بوده است.

وی با بیان این نکته که ما نقاط قوت خود را داریم افزود، ما نیاز داریم در ارائه فرهنگ و هنر به نقاط اصیل خود بپردازیم و فرهنگ مدرن ایرانی یعنی فرهنگی و هنری که از عصر پهلوی در ایران رایج شد، نقطه قوت ما نیست .

وی گفت: وقتی ما آثار تقلیدی یونانیان را اجرا می‌کنیم خودمان را ترویج نمی کنیم  بلکه خواسته‌های آنها را ترویج می‌کنیم.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *