اخبار

رونمایی از ترجمه سوئدی کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در سوئد

ترجمه سوئدی کتاب خاطرات مقام معظم رهبری تحت عنوان «خون دلی که لعل شد» در سوئد رونمایی شد.

 

با پایان یافتن دوره مأموریت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوئد و حضور مسئول جدید رایزنی، چندین نشست تودیع رایزن قبلی و معارفه سرپرست جدید رایزنی برگزار شد.

در این جلسات که در محل دفتر رایزنی فرهنگی کشورمان، سفارتخانه و نیز به صورت آنلاین برگزار شدند، بیش از یکصد تن از فعالان و علاقه‌مندان فعالیت‌های فرهنگی شرکت کردند و ضمن آشنایی با آقای میرزایی‌ونی به عنوان مسئول جدید رایزنی، از خدمات و تلاش‌های آقای هاشمی به عنوان کسی که در طول سال‌های گذشته محور پیوند گروه‌های مختلف ایرانیان و فعالان فرهنگی بوده است، تقدیر کردند.

در این جلسات تعداد زیادی از حضار از جمله سرپرست سفارت، مدیر مرکز اسلامی و تنی چند از دانشگاهیان و فرهیختگان ایرانی مقیم سوئد و سایر کشورهای اسکاندیناوی به ایراد سخن پرداختند و به نقش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استکهلم در انسجام بخشی میان ایرانیان و فارسی زبانان از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای مثل تأسیس کانال تلگرامی فعال و حرفه‌ای پارسیان اسکاندیناوی، رادیو فارسی زبان در سوئد، تشکیل شبکه‌های دانشگاهی، هنری، دینی، علمی، ورزشی و برگزاری نشست‌های گوناگون فرهنگی و تخصصی اشاره داشتند.

در نشستی که در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در سوئد تشکیل شده بود، علاوه بر برنامه تودیع و معارفه با حضور هیأتی از اساتید دانشگاه از ترجمه سوئدی کتاب خاطرات مقام معظم رهبری تحت عنوان «خون دلی که لعل شد» رونمایی شد.

کتاب «خون دلی که لعل شد» اثر مقام معظم رهبری درباره داستان زندگی ایشان از کودکی تا میان سالی و خاطرات دوران مبارزات ستم شاهی است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات انقلاب اسلامی بوده است که حاوی خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب از تولد ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *