اخبار

سلول شماره ۱۴ به مادرید رسید

ترجمه اسپانیایی کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان « سلول شماره ۱۴» عصر روز چهارشنبه بیست و دوم آذرماه در سالن همایش‌های فرهنگی اسپاسیورونادا در مادرید رونمایی شد.

در این همایش که با حضور جمعی از دانشگاهیان  و اصحاب رسانه و برخی از مقامات دولتی و سفرای کشورهای خارجی مقیم در مادرید حضور داشتند، دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در پیامی  سلول شماره ۱۴ را کتابی دانست که الگوی عملی مبارزه حق و باطل را تبیین می‌کند و نقشه راهی برای آزادیخواهان جهان است.
دکتر زبیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید در این همایش با اشاره به شرایط تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کتاب سلول شماره ۱۴ را بازخوانی اراده ای دانست که برای باورهای خود مبارزه می‌کند، زندان می‌رود، تبعید می‌شود، ترور می‌شود، به جبهه جنگ با دشمن می‌رود و همه مسیرها را از نمایندگی مجلس تا ریاست جمهوری و رهبری تجربه می‌کند و این همان توصیفی است که مؤسسه رند از او ارائه داده است.
دکتر محمد مهدی احمدی، رایزنی جمهوری اسلامی در مادرید در سخنانی رهبر معظم انقلاب اسلامی را نظریه پرداز  حوزه انقلاب اسلامی دانست که دارای جامعیت در علوم، سوابق و تجربه مدیریتی عالی، سلوک و‌سیره   اخلاقی عملی است و شخصیتی مبارز و نستوه علیه استکبار است و کتاب خاطرات او مبین این ویژگی هاست.
کارلوس پاز، تحلیلگر اسپانیایی و نویسنده کتاب اروپا و اسلام با انتقاد از رسانه‌های غربی که تبلیغات نادرست و منفی از ایران منتشر می‌کنند، به محتوای کتاب و مبارزات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت که این کتاب مانند کتاب منطق الطیر طریق رسیدن به عدالت و حقیقت را نشان می‌دهد .
سخنران بعدی این همایش،  خورخه لوئیس فرناندز اردونیز بود که ضمن توصیف درونمایه کتاب، انتشار آن را فرصتی برای شناخت اندیشه و زندگی یک رهبر مبارز و سیاسی دانست.
نماینده مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی ، دکتر محمد اخگری ضمن توصیف درونمایه کتاب، به قرائت بخشی از کتاب در خصوص کشتار فلسطینیان در سپتامبر سیاه( ۱۹۷۰) پرداخت و گفت امروز پس از گذشت بیش از نیم قرن همچنان شاهدنسل‌کشی فلسطینیان در غزه هستیم، اما راه نجات همان مفهومی است که در این کتاب به آن اشاره شده است یعنی ان مع الصبر نصرا.
در پایان این مراسم کتاب سلول شماره ۱۴ با حضور سفرای کشورهای خارجی و برخی از اندیشمندان رونمایی شد.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *