اخبار

اعلام آمادگی پاکستان برای همکاری با ایران در حوزه فرهنگ و ترویج زبان فارسی

وزیر امور مذهبی پاکستان با تمجید از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمادگی وزارتخانه خود را برای گسترش همکاری‌های همه جانبه با ایران به ویژه در حوزه فرهنگ، فعالیت‌های مذهبی و ترویج زبان و ادب فارسی در پاکستان اعلام کرد.

انیق احمد در دیدار با «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان و « احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در پاکستان بر اهمیت قرابت‌های دینی، فرهنگی، زبان و جغرافیایی دو کشور همسایه تاکید کرد و گفت: علاقه خاصی میان مردم پاکستان برای ایران وجود دارد و ما این ارتباطات مردمی را یک پشتوانه و اساس قوی در روابط دوجانبه می‌دانیم.

انیق احمد، فارسی را شیرین ترین زبان منطقه و جهان توصیف کرد و گفت: مفاخر ادبی و تاریخی همانند حافظ شیرازی، سعدی، فردوسی و اقبال لاهوری میراث مشترک ایران و پاکستان و دارایی‌های ارزشمند دو همسایه محسوب می‌شود.

وزیر امور مذهبی پاکستان با تمجید از دستاوردهای ایران پس از انقلاب اسلامی به ویژه تاسیس نظام جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت که ما امروز شاهد درخشش ایران در سطح منطقه و جهان به ویژه در بخش‌های سینمایی، هنر و تولید فیلم هستیم.

وی تاکید کرد: وزارت امور مذهبی پاکستان آمادگی کامل برای هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه تبادل هیات‌های فرهنگی، نخبگان دینی، علما به ویژه ترویج فرهنگ و ادب فارسی در جامعه پاکستان دارد.

در این دیدار که با حضور برخی از مسوولان وزارت امور مذهبی این کشور برگزار شد، طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، اوضاع جهان اسلام به ویژه پیامدهای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تبادل نظر کردند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *