اخبار

هفتمین کنفرانس ناشران شارجه افتتاح شد

هفتمین کنفرانس ناشران شارجه پیش از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه امروز یکشنبه ۸ آبان‌ماه در محل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شارجه با سخنرانی احمد العامری، رئیس اداره کتاب شارجه افتتاح شد.

برنامه هفتمین کنفرانس ناشران شارجه از ۸ تا ۱۱ آبان ماه( ۳۰ اکتبر تا ۲ نوامبر ۲۰۲۱ ) با حضور بیش از ۲۵۰ متخصص از بیش از ۷۰ کشور جهان برگزار می‌شود. این کنفرانس بر روند خرید و فروش حقوق ترجمه در حوزه نشر تمرکز خواهدداشت.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس فرصت دارند از کمک هزینه ترجمه ارائه شده توسط نمایشگاه شارجه به مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ دلار به عنوان بودجه برای قراردادهای حقوقی که در این برنامه منعقد می‌شود، بهره‌مند شوند.

از ایران ۸ ناشر به این کنفرانس دعوت شدند که یک ناشر (رضا حاجی‌آبادی از انتشارات هزاره ققنوس) و یک آژانس ادبی( مجید جعفری‌اقدم از آژانس ادبی و ترجمه پل) در کنفرانس حاضر هستند.

هفتمین کنفرانس ناشران شارجه افتتاح شد
ملاقات حاجی‌آبادی و جعفری‌اقدم با بدور القاسمی رئیس اتحادیه ناشران عرب

اجازه دهید رقبا با هم رقابت کنند

شیخ سلطان بن محمد القاسمی عضو شورای عالی امارات و حاکم شارجه برای این رویداد پیامی منتشر کرد: ما در شارجه کتاب می‌خوانیم، می‌خواهیم کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج دهیم، خواهان تعمیق عادات مطالعه در بین کودکان و تهیه کتاب‌های مناسب برای مردان، جوانان و زنان هستیم. کتاب برای همه فوایدی دارد. زمینه‌های مطالعه و حوزه‌های فعال در این بخش باید توسعه یابد، پس اجازه دهید رقبا با هم رقابت کنند.

هفتمین کنفرانس ناشران شارجه افتتاح شد

چهل و یکمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه از دوم نوامبر (یازدهم آبان) تا سیزدهم نوامبر (بیست و دوم آبان) در مرکز اکسپو شارجه فعالیت خواهد داشت. امسال ایتالیا مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب شارجه خواهدبود. نمایشگاه این دوره مجموعه‌ای از گفت‌وگوها، کارگاه‌ها و ۸۰ مورد اجرای نمایش و موسیقی را شامل خواهدشد. بخش‌های مشخصی از فضای نمایشگاه نیز به طراحان و هنرمندان گروه‌های سنی مختلف اختصاص پیدا خواهدکرد.

شعار این دوره از نمایشگاه پیام را به همه‌جا برسانید عنوان شده‌است. مسئولان برگزارکننده نمایشگاه معتقدند این شعار شرکت‌کنندگان را دعوت می‌کند که قدرت کلمات در به وجود آوردن پل‌هایی بین جوامع فرهنگی را باور کنند.

این نمایشگاه برای نخستین‌بار در سال ۱۹۸۲ آغاز به کار کرد. سال گذشته، چهلمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه با بیش ازیک هزار و ۶۰۰ ناشر از ۸۳ کشور و ۱۵ میلیون کتاب برگزار شد و بزرگ‌ترین نمایشگاه در طول تاریخ این رویداد فرهنگی را رقم زد. سال گذشته، بیش از ۸۵ چهره مطرح فرهنگی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه شرکت کردند که از جمله آن‌ها به عبدالرزاق گورنا نویسنده برنده نوبل ادبیات و کریس گاردنر نویسنده کتاب در جست‌وجوی خوشبختی می‌توان اشاره کرد.

منبع: ایرنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *