اخبار

فراخوان حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو

ثبت‌نام برای حضور در غرفه ایران ویژه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو تا هجدهم دی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

ناشران فعال، آژانس‌های ادبی، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها و مؤسسات فرهنگی سراسر کشور برای مشارکت در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو و معرفی آثار برتر ایرانی می‌توانند تا هجدهم دی ماه 1401 به ketab.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

خانه کتاب و ادبیات ایران با برپایی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران و با هدف گسترش و توسعه نشر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو از ششم تا چهاردهم اسفندماه 1401 شرکت خواهد کرد.

در بخشی از غرفه ایران به متقاضیان واجد شرایط فضا اختصاص داده می‌شود و کتاب‌های‌ منتخب تا سقف معین به صورت رایگان به نمایشگاه ارسال می‌شوند.

بر اساس این فراخوان، خانه کتاب و ادبیات ایران تنها مسئولیت ارسال کتاب‌ها را برعهده دارد و بازگشت کتاب‌های ارسالی، به ایران امکان‌پذیر نیست. بدیهی است کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به بلیت هواپیما، اقامت و رفت‌وآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، برعهده متقاضی است.

متقاضیان می‌توانند حداکثر تا هجدهم دی ماه با مراجعه به سایت ketab.ir نسبت به ثبت نام در این نمایشگاه اقدام کنند و تا بیست و چهارم دی فهرست کتاب‌های مناسب و قابل‌عرضه در غرفه (ترجیحاً به زبان‌های اردو، انگلیسی و فارسی) را ارائه کنند. همچنین لازم است متقاضیان درصورت دارا بودن شرایط حضور، برنامه‌ها و نشست‌های پیشنهادی خود را ارائه و یک نفر را به‌عنوان متصدی غرفه به‌صورت ثابت (contact person) حداکثر تا اول بهمن ماه معرفی کنند.

بروشور و ترجمه متن چکیده کتاب‌ها به زبان اردو یا انگلیسی تا سیزدهم بهمن ماه باید تهیه و ارائه شود و تا شانزدهم بهمن کتاب‌های منتخب و بروشور را جهت آماده‌سازی برای ارسال به خانه کتاب و ادبیات ایران تحویل دهند.

بدیهی است براساس اولویت‌های مربوط و ظرفیت محدود، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این‌خصوص اقدام خواهد شد؛ چنانچه آثار به طور مشخص از یک مؤلف باشد، ترجیحاً بروشور معرفی مؤلف باید ارائه شود.

دارا بودن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر، تألیفی بودن کتاب‌های پیشنهادی،( ارجحیت با کتاب‌های منتشره به زبان‌های اردو و انگلیسی)، تازه منتشر شده بودن کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در 4 سال اخیر باشد)، تناسب موضوعی کتاب‌های پیشنهادی (کتاب‌ها ازلحاظ موضوعی در یکی از حوزه‌های دین، نسخ خطی، دانشگاهی، ادبیات پایداری، ادبیات کلاسیک، ادبیات معاصر، ایرانشناسی، گردشگری، تاریخ، آموزش زبان فارسی و ادبیات کودک و نوجوان باشد) شرایط عرضه کتاب‌ها در سی و یکمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو است.

منبع: تسنیم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *