اخبار

روابط ایران و ارمنستان تقویت می‌شود

معاون سیاسی وزیر خارجه ارمنستان گفت: پیشینه رابطه دو ملت ایران و ارمنستان به هزاران سال برمی‌گردد، روابط دو کشور در سال‌های اخیر توسعه بیشتری پیدا کرد و در آینده نیز در زمینه‌های مختلف تقویت پیدا خواهد کرد.

مناتساکان صافاریان روز شنبه در آیین رونمایی از فرهنگ دیپلماتیک دو زبانه فارسی – ارمنی و ارمنی – فارسی (واژه نامه حقوقی، اقتصادی، نظامی و سیاسی) در سفارت ارمنستان در تهران اظهار داشت: روابط دو کشور در سال‌های اخیر توسعه بیشتری پیدا کرد و در زمینه‌های مختلف توانستیم آن را تقویت کنیم که همچنان در حال توسعه روابط هستیم.

وی افزود: در این مسیر روابط دو کشور که در زمینه‌های مختلف است، تقویت پیدا خواهد کرد.

صافاریان گفت: یکی از حوره‌های مهمی که به دنبال توسعه روابط دو کشور هستیم، فرهنگی، آموزشی و علمی است چرا که جایگاه ویژه‌ای دارد و باعث درک متقابل بیشتر دو ملت می‌شود.

معاون سیاسی وزیر خارجه ارمنستان با اشاره به فرهنگ واژگان دیپلماتیمک که به قلم واهاگن آفیان و توسط انتشارات بین‌المللی مشق تهران منتشر شده گفت: این اقدام یک گام بیشتر در جهت تقویت روابط دو ملت است بویژه که این واژه نامه مهمی در حوزه دیپلماتیک است.

صافاریان اظهار داشت: این واژه نامه غیر از این که توسط عده زیادی از مردم می‌تواند استفاده شود به صورت تخصصی هم کاربردهای بسیاری دارد.

آیین رونمایی از فرهنگ دیپلماتیک عصر امروز شنبه با حضور معاون سیاسی وزیر خارجه ارمنستان، واهان گوستانیان مشاور وزیر، واهاگن آفیان مدیرکل کشورهای همسایه وزارت خارجه ارمنستان، سبوه سرکسیان اسقف اعظم و آرسن آواکیان سفیر ارمنستان در تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *