اخبار

استقبال چشمگیر از غرفه ایران در بازار خیریه دیپلماتیک سارایوو 2022

جمهوری اسلامی ایران با ارائه محصولات فرهنگی و هنری، صنایع دستی و کتاب حضور چشمگیری در بازار خیریه دیپلماتیک سارایوو 2022 دارد.

بازار خیریه دیپلماتیک سارایوو 2022 پس از دوسال وقفه به علت محدودیت‌های کرونایی، روز گذشته (12 آذرماه) با حضور عموم مردم بوسنی و هرزگوین و جامعه بین‌المللی در سالن اسکندریه این شهر برگزار شد.

در این دوره از بازار خیریه، 35 سفارتخانه و سازمان بین‌المللی و همچنین، تعدادی از مؤسسات بوسنیائی، غرفه‌هایی را برپا کردند و به ارائه محصولات فرهنگی، هنری و همچنین خوراک کشور متبوع خود می‌پردازند.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی دو ماه گذشته، غرفه جمهوری اسلامی ایران یکی از زیباترین و پر رونق ترین غرفه‌های این بازار بود که توانست با ارائه محصولات فرهنگی و هنری، صنایع دستی، کتاب، شیرینی و غذاهای متنوع ایرانی، تصویری زیبنده فرهنگ اصیل و متنوع ایرانی ـ اسلامی کشورمان بازتاب دهد.

رایزنی فرهنگی کشورمان علاوه بر ارائه پوسترها و بروشورهای معرفی ایران، اقدام به طراحی و چاپ QR کدهایی کرد که با اتصال به سایت  Visitiran، امکان آشنایی هرچه بهتر و کامل تر مخاطبین با کشورمان را فراهم آورد.

بازار خیریه دیپلماتیک سارایوو مزین به تصاویری از شهدای فلسطینی

از میان سایر کشورهای اسلامی شرکت کننده در این بازار خیریه، کشورهای پاکستان، الجزایر، اندونزی، مالزی، مصر و فلسطین حضور مناسبی در این رویداد داشتند.

غرفه کشور فلسطین علاوه بر قرارگیری در یک محل مناسب از وسعت و تنوع محصولات خوبی برخوردار بود و به تصاویری با مضامین «مقاومت» و «شهدای فلسطینی» همچون شیرین ابوعاقله، مزین شده بود.

شایان ذکر است، این بازار فرصتی را فراهم می‌کند تا ضمن برگزاری یک رویداد فرهنگی بین‌المللی، کمک‌های لازم برای حمایت از کودکان و نوجوانان معلول و کم بضاعت بوسنیائی را فراهم آورند

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *