اخبار

تولید کتاب‌های صوتی معرفی ادبیات کلاسیک و معاصر ایرانی در ارمنستان

مدیرعامل انتشارات ادیت پرینت در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان گفت: کتاب‌های صوتی در زمینه معرفی ادبیات کلاسیک و معاصر ایرانی و گزیده اشعار شعرای نامدار ایران زمین در این کشور تولید می‌شود.

به منظور آشنایی با ناشران برتر ارمنستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنان، محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به همراه گئورگ آساتوریان از نویسندگان و مترجمان ارمنی با مدیرعامل انتشارات ادیت پرینت در محل این انتشارات دیدار کردند.

اسدی‌موحد هدف از این دیدار را آشنایی با ظرفیت‌های این انتشارات و انجام کارهای مشترک و ترجمه و چاپ و انتشار کتاب‌های فرهنگ و ادب فارسی و آثار ارزشمند معاصر و گذشته و نیز تازه‌های نشر ایرانی در ارمنستان عنوان کرد.

وی با اشاره به همکاری‌های گذشته این انتشارات در چاپ کتاب‌های مورد نظر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به دستگاه‌ها و امکانات مدرن آن، افزود: رایزنی فرهنگی کشورمان آمادگی دارد برای ترجمه و انتشار چاپ کتاب‌ها و آثار فرهنگی ایران به زبان ارمنی با این انتشارات همکاری داشته باشد.

مدیر این انتشارات نیز، تولید کتاب‌های صوتی در زمینه معرفی ادبیات کلاسیک و معاصر ایرانی و گزیده گلستان سعدی و دیوان اشعار شعرای نامدار ایران همچون رودکی و سهراب سپهری را از جمله فعالیت‌های این انتشاراتی برشمرد.

در ادامه این دیدار، مقرر شد متقابلاً از شرکت‌های انتشاراتی ایرانی برای ترجمه و چاپ و انتشار کتاب‌های ارمنی به زبان فارسی نیز استفاده شود.

همچنین، به منظور آشنایی بیشتر مدیران این انتشاراتی با صنعت چاپ و نشر در ایران قرار شد از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان امکان حضور این مدیران در نمایشگاه کتاب تهران فراهم شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *