اخبار

اختصاص یک شماره از نشریه انجمن ادبی صربستان به ادبیات معاصر ایران

رئیس انجمن ادبی صربستان در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان گفت: با توجه به گنیجینه عظیم ادبیات فارسی آمادگی داریم یک شماره از نشریه این انجمن را به ادبیات معاصر ایران اختصاص دهیم.

نناد میلوشویچ Nenad Milošević شاعر، نویسنده و رئیس انجمن ادبی صربستان به اتفاق خانم لیبویتسا آرسیچ Ljubica Arsić نویسنده مطرح صرب و معاون انجمن ادبی با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار وگفت‌وگو کردند.

در این دیدار، رئیس انجمن ادبی صربستان با تشکر از پیام تسلیت دوستانه و تأثیرگذار رایزن فرهنگی ایران به مناسبت درگذشت دیوید آلبهاری، نویسنده برجسته و عضو نجمن ادبی صربستان، گفت: این پیام و کلمات چنین کلمات احترام آمیزی که شما از صمیم قلب برای ما ارسال کردید، نادر است و نشانه‌ای از عمق و عظمت فرهنگ و ادبیات ایرانی است.

وی افزود: با احترام و تحسین فرهنگ غنی، کهن و خارق‌العاده شما، پیشنهادهایی برای آغاز و گسترش همکاری داریم. انجمن ما شامل 270 نویسنده و شاعر از صربستان است که اکثریت آنها جوایز مهمی را دریافت کرده‌اند. نشریه ادبی انجمن نیز در دوره جدید فعالیت از سطح کیفی و علمی ارتقا یافته و از جایگاه و اعتبار بسیار بالایی نزد ادبا و نویسندگان و صاحبظران برخوردار است و با توجه به گنیجینه عظیم ادبیات فارسی آمادگی داریم یک شماره از نشریه را به ادبیات معاصر ایران اختصاص دهیم.

نناد میلوشویچ ابراز داشت: مایلیم مقاله‌ای از یکی از چهره‌های ادبی شاخص ایران در ارتباط با تاریخچه ادبیات معاصر ایران و پیوند آن با ادبیات کلاسیک نیز در آن شماره منتشر شود.

وی در ادامه، گفت: در گام‌های بعدی، مایلیم کتابی در باره ادبیات معاصر ایران منتشر کنیم و در ارتباط با موضوعاتی از قبیل سینما و سایر هنرهای ایرانی نیز در نشریه انجمن بهره مند شویم.

پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از حضور دو چهره شناخته شده ادبیات صربستان،  علاقه مندی و اراده جدی رایزنی را برای آغاز همکاری از جمله همکاری در اختصاص یک شماره نشریه انجمن به ادبیات معاصر ایران، فراهم کردن زمینه ارتباط انجمن ادبی با مراکز مشابه در ایران و تقویت گفت‌وگوهای ادبی و آمادگی برای همکاری در برگزاری نشست‌های ادبی اعلام کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *