اخبار

تأثیرپذیری نویسندگان ارمنی و آثار آنان از فرهنگ و ادب فارسی

ادوارد میلیتوریان با بیان اهمیت زبان فارسی و تأثیرپذیری نویسندگان ارمنی و آثار آنان از فرهنگ و ادب فارسی، ضرورت گسترش روابط دیرین ایران و ارمنستان را مورد توجه قرار داد.

 به منظور گسترش همکاری‌های دیرین کانون نویسندگان ارمنستان با مراکز فرهنگی و ادبی جمهوری اسلامی ایران و تقویت حمایت از روابط علمی و فرهنگی بین دو کشور، محمد اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن حضور در کانون نویسندگان ارمنستان با رئیس و کارکنان این کانون دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با هدف آشنایی با ظرفیت‌های این کانون در جهت توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور انجام شد، ادوارد میلیتوریان، رئیس کانون نویسندگان ارمنستان با بیان اهمیت زبان فارسی و تأثیرپذیری نویسندگان ارمنی و آثار آنان از فرهنگ و ادب فارسی، ضرورت گسترش این روابط دیرین را مورد توجه قرار داد.

اسدی موحد نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب کانون‌ نویسندگان دو کشور، بر افزایش این همکاری‌ها تاکید کرد.

رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره ادیبان، شعرا و نویسندگان ایرانی در ارمنستان از برگزاری مراسم گرامیداشت سعدی در ایروان تجلیل و توسعه این گونه برنامه‌ها را ضروری دانست.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کانون نویسندگان در بین جامعه ادبی این کشور و بر اهمیت گسترش همکاری رایزنی فرهنگی و این کانون برای بزرگداشت بزرگان ادبی، علمی و فرهنگی ایران در ارمنستان اشاره کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *