اخبار

کتاب «رز ایرانی در سیام» در تایلند تجدید چاپ شد

چاپ دوم کتاب «رز ایرانی در سیام» با استناد به منابع تاریخی منتشر و روانه بازار نشر این کشور شد.

کتاب «رز ایرانی در سیام» توسط خانم کوسوما راکسامانی با استناد به منابع تاریخی جمع‌آوری شده و برای اولین‌بار در سال 2000 به چاپ رسیده و امسال به دلیل استقبال بی نظیر از این کتاب با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در تایلند برای بار دوم با تصویرسازی گرافیکی جدید تجدید چاپ شد.

مؤسسه فرهنگی پرنسس ماهاچاکری که متعلق به شاهزاده ماهاچاکری دختر رامای نهم و خواهر پادشاه فعلی است در چاپ این اثر تاریخی همکاری داشته است.

همچنین، این کتاب در بین کتاب‌های برتر سال 2023 در موضوع کتاب‌های مستند با توجه به تحقیقات دقیقی که نگارنده از منابع تاریخی برای نگارش این کتاب انجام داده است، توانسته خود را به عنوان منبعی موثق در این حوزه مطرح کند.

این کتاب در 4 بخش کلی به تأثیراتی که فرهنگ و ادبیات و هنر ایرانی در جامعه سیام (تایلند قدیم) داشته، اشاره دارد و یکی از منابعی کم‌نظیری است که در مورد هر موضوع به ریشه یابی پرداخته و با ارائه منابع تاریخی به اثبات موضوع و تأثیرات آن می‌پردازد.

ورود فرهنگ پوشش، غذا و آشپزی، ادبیات ایرانی به فرهنگ سیام از موضوعاتی است که در بخش‌های مختلف این کتاب به آن پرداخته است .

شایان ذکر است، این کتاب جزو هفت کتاب برتر سال انتخاب شده است و هم‌اکنون در فروشگاه‌های الکترونیکی و کتابخانه‌های تایلند به فروش می‌رسد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *