اخبار

وزیر فرهنگ سوریه: لزوم ترسیم دقیق مسیر همکاری فرهنگی آینده بین ایران و سوریه

وزیر فرهنگ سوریه در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه گفت: ایران کشور دوست و برادر ماست و باید به دنبال ترسیم دقیق مسیر همکاری آینده باشیم و فعالیت‌های فرهنگی مشترک را پیوسته ارزیابی کنیم.

حسین اکبری، سفیر و سیدحمیدرضا عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند.

لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه نیز در سخنان خود، ابراز کرد: سوریه اکنون در مرحله سختی از شرایط اقتصادی است که به دنبال جنگ داخلی، زلزله و تحریم‌ها بسیار سخت‌تر شده است؛ با این حال فرهنگ همیشه از اولویت‌های هر جامعه‌ای خواهد بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد تاریخ، دین و تنوع مذهبی و همچنین، مقاومت در برابر استکبار باعث نزدیکی دو ملت ایران و سوریه به یکدیگر شده است.

وزیر فرهنگ سوریه به برگزاری هفته فرهنگی ایران در سوریه اشاره کرد و گفت: ما در گذشته نیز همکاری‌های فرهنگی مناسبی را با یکدیگر تجربه کرده‌ایم که برگزاری هفته فرهنگی در مهرماه سال 1401 نمونه بسیار خوبی از آن بود و اکنون نیز به موضوع تبادل فرهنگی بین دو طرف بسیار علاقه‌مند هستیم.

وی تأکید کرد: تفاهمنامه‌های بسیاری با هم در موضوعات مختلف فرهنگی مانند تبادل اساتید رشته‌های مختلف هنری، تولیدات محصولات فرهنگی و توافقنامه بین کتابخانه ملی دو کشور داشته‌ایم. ایران کشور دوست و برادر ما به حساب می‌آید و بسیار علاقه‌مندیم تا جلسات و فعالیت‌های مستمری با یکدیگر در موضوعاتی چون کتاب و ترجمه داشته باشیم.

خانم لبانه مشوح عنوان کرد: ما آمادگی کامل جهت همکاری در فعالیت مشترک و پیشنویس توافق‌نامه‌های جدید را داریم. همچنین، برای کاری‌های فرهنگی به ایده‌های نوآورانه و سریع نیاز داریم، بنابراین در نشست‌های کارشناسانه باید به دنبال ترسیم دقیق مسیر همکاری آینده باشیم و فعالیت‌های مشترک را پیوسته ارزیابی کنیم.

سوریه و ایران در بالاترین سطح از همکاری‌های راهبردی قرار دارند

اکبری با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه فرهنگ گفت: فرصت مناسبی پیش‌روی ایران و سوریه داریم تا ضمن آشنایی دو ملت با یکدیگر، توسعه روابط فرهنگی را نیز پیگیری کنیم و این نکته‌ای است که رئیس جمهور کشورمان نیز بر آن تأکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا سطح همکاری‌ها افزایش یابد. دشمن کار فرهنگی را با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای مختلف خود شدیدتر و گسترده‌تر می‌کند البته با کمک خداوند ما از این مرحله سخت نیز پیروزمندانه عبور خواهیم کرد و رمز پیروزی ما؛ همکاری مشترک و وحدت خواهد بود.

اکبری در ادامه سخنان خود، گفت: دو کشور ایران و سوریه از نظر تمدنی بسیار پرسابقه و دارای مشترکات فراوانی هستند و این در حالی است که دشمنان ما مانند رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا اساسا فاقد تمدن قابل ذکری هستند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *