اخبار

کتاب ادوار شعر فارسی به زبان بوسنیایی منتشر شد

کتاب «ادوار شعر فارسی» با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و انتشارات دوبرا کنیگا (کتاب خوب) این کشور به زبان بوسنیایی ترجمه و منتشر شد.

کتاب «ادوار شعر فارسی» با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و انتشارات دوبرا کنیگا (کتاب خوب) این کشور به زبان بوسنیایی ترجمه و در قالب طرح تاپ منتشر شد.

کتاب ادوار شعر فارسی اثر نویسنده و ادیب مطرح کشورمان محمدرضا شفیعی کدکنی، توسط الویر موسیچ، دانش آموخته مقطع دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی و نویسنده و مترجم مطرح کشور بوسنی و هرزگوین به زبان بوسنیایی ترجمه شده و در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

مترجم اثر، خود از دانشجویان شفیعی کدکنی بوده و این موضوع بر غنای ترجمه این اثر افزوده است.

ناشر در معرفی کتاب آورده است؛ «ادوار شعر فارسی (از مشروطه تا سقوط سلطنت) اثر نویسنده، شاعر، منتقد ادبی و مترجم معاصر ایرانی، محمدرضا شفیعی کدکنی است. کدکنی استاد تمام رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران و از صاحب نظران تاریخ ادبیات فارسی است. وی در محضر بزرگانی چون بدیع الزمان فروزانفر و محمد معین کسب علم کرد. از او پژوهش‌های متعدد و گسترده‌ای درباره ادوار مختلف تاریخ ادبیات فارسی منتشر شده است. مطالعه حافظ شیرازی در 3 مجلد و همچنین کار وی در زمینه ویرایش و تحقیق و گردآوری آثار فرید الدین عطار مشهور است. در این اثر تازه منتشر شده، نویسنده به شکلی فوق‌العاده نظام‌مند تأملات دقیق و نافذ خود را از ادبیات فارسی در دوره‌ تاریخی مشروطه تا سقوط سلطنت (1979) ارائه می‌کند».

این کتاب در شمارگان 300 نسخه و در 177 صفحه به چاپ رسیده است و به مخاطبین عرضه می‌شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *