اخبار

شماره چهل و پنجم «ایران‌اراما» منتشر شد

چهل و پنجمین شماره دوهفته‌نامه «چشم‌انداز ایران» با عنوان یونانی ایران‌اراما به معرفی خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی اختصاص یافت.

چهل و پنجمین شماره دوهفته‌نامه «چشم‌انداز ایران» که با عنوان یونانی ایران‌اراما شناخته می‌شود، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان منتشر شد. این مجله با هدف توسعه شناخت مخاطبان یونانی از فرهنگ، هنر و جاذبه‌های گردشگری ایران زمین، یکم و پانزدهم هر ماه میلادی منتشر می‌شود.

در سرمقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی، آمده است: «ایران دارای میراث معماری غنی است و خانه‌ها و عمارت‌های معروف آن گواهی بر سده‌ها اهمیت فرهنگی، هنری و تاریخی این سرزمین هستند. این املاک باشکوه که غالباً به اشراف، بازرگانان ثروتمند یا شخصیت‌های سیاسی تعلق داشته‌اند، بازتاب‌دهنده حساسیت‌ها و ظرافت‌های پیچیده دوران خود هستند.»

در این شماره از «مجله چشم‌انداز ایران»، نخستین بخش از این خانه‌ها و عمارت‌های معروف بررسی شده است. در شماره‌ بعدی، عمیق‌تر به زیبایی و داستان‌های عمارت‌های نمادین دیگر پرداخته خواهد شد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و روایت‌های هیجان‌انگیز آنها بازگو می‌شود.

مجله چشم‌انداز ایران علاوه بر انتشار روی سایت این نشریه الکترونیک به آدرس  www.iranorama.gr، از طریق پست الکترونیکی برای بیش از 3000 نفر از علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین ارسال می‌شود.

پایگاه iranorama.gr حاوی بانک اطلاعاتی مشتمل بر 3000 مخاطب از جمله علاقه‌مندان به زبان فارسی، هنرمندان، خبرنگاران، دانشجویان، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های فرهنگی یونان است. همچنین امکان عضویت و اشتراک رایگان این دوهفته‌نامه در سایت مذکور فراهم شده است.

این نشریه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و به همت خانم خریسانثی پارچاناکی تهیه و تدوین می‌شود. خانم پارچاناکی، دانشجوی دکتری رشته ترجمه زبان‌های انگلیسی و فرانسوی از دانشگاه ایونی و از علاقه‌مندان به زبان، فرهنگ و هنر ایرانی است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *