اخبار

رایزنی فرهنگی ایران در سریلانکا بیش از 250 عنوان کتاب عرضه کرد

ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کلمبو بیش از 250 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی، تاریخی، کودک و نوجوان عرضه کرد.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کلمبو  (CIBF) با حضور و سخنرانی سوسیل پرماجایانتا، وزیر علوم، رئیس انجمن ناشران سریلانکا، سایر مقامات سیاسی و فرهنگی و دیپلمات‌های مقیم کلمبو در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی یادبود بندرانایکه برپا شد.

این نمایشگاه بین‌المللی که توسط انجمن ناشران کتاب سریلانکا سازماندهی شده است، به مدت 10 روز 22 سپتامبر تا اول اکتبر میزبان علاقه‌مندان کتاب و اهالی فرهنگ و ادب خواهد بود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب کلمبو که اولین بار در سال 1999 با 28 غرفه برگزار شده است، امسال در بیست و چهارمین دوره این نمایشگاه با بیش از 390 ناشر داخلی و بین المللی از جمله رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران،انگلستان،چین،هند، مالزی،مالدیو و… برگزار شده است .

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بیش از 250 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی، تاریخی، کودک و نوجوان به زبان‌های سینهالی، تامیل و انگلیسی و آلبوم‌های هنری نقاشی، خط و طراحی در این رویداد مهم فرهنگی شرکت کرده و آثار ارائه شده مورد استقبال خوب بازدیدکنندگان به ویژه مسلمانان، دانشجویان و نسل جوانان قرار گرفت.

با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه پخش مستندهایی از دفاع مقدس، اهدای کتاب شهید سلیمانی ترجمه شده به زبان تامیلی توسط رایزنی فرهنگی به بازدیدکنندگان، پخش مستندهای  جاذبه‌های گردشگری استان‌های ایران و معرفی پیشرفت‌های علمی، دانشگاهی و صنعت نشر در ایران از جمله برنامه‌های جانبی غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *