اخبار

انتشار ویژه‌نامه «رودکی؛ پدر شعر فارسی» به زبان آذری

همزمان با سالروز بزرگداشت رودکی، به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان ویژه‌نامه «رودکی؛ پدر شعر فارسی» به زبان آذری ترجمه و منتشر شد.

ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اعلام این خبر، گفت: در این ویژه‌نامه به معرفی عبدالله جعفر بن محمد رودکی شاعر معروف ایرانی که لقب پدر شعر فارسی را دارد، پرداخته شده است.

وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان افزود: رودکی آثار و اشعار زیادی خلق کرده و از اولین شاعران برجسته ایرانی در ادبیات پارسی است.

ربیعی ادامه داد: در این ویژه‌نامه سعی شده درباره زندگینامه رودکی پدر شعر فارسی، تولد و کودکی رودکی، جوانی رودکی و راهیابی او به حکومت سامانیان، هم عصران رودکی، علت نام رودکی، مضامین شعر رودکی، قالب شعر رودکی، موسیقی و رودکی، تأثیر رودکی از قرآن، تأثیر رودکی بر مولوی و حافظ، تاثیر رودکی در شعر حافظ شیرازی، آثار رودکی، مثنوی‌های رودکی، اشعار غنایی رودکی، پیری و وفات رودکی برای آشنایی بیشتر مخاطبین آذری زبان روایت شود.

وی اظهار داشت: این ویژه‌نامه مرجع خوبی برای علاقه‌مندان و محققان، اساتید و دانشجویان و آشنایی با زندگی و آثار علمی این شاعر ایرانی کاربرد بسیاری دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی اینترنتی https://az.icro.ir/nakhchivan (سایت نمایندگی فرهنگی ایران در نخجوان) مراجعه و فایل الکترونیکی این ویژه‌نامه را دریافت کنند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه