اخبار

الجزایر خواستار افزایش مراودات فرهنگی و چاپ کتاب با ایران است

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در الجزایر همراه با رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر و اعضای شورای مرکزی این جمعیت دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که روز یکشنبه 28/5/1402 در محل دفتر این جمعیت برگزار شد سفیر جمهوری اسلامی ایران هدف دیدار با جمعیت علمای مسلمان الجزایر را دعوت از رئیس جمعیت برای شرکت در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، آشنایی با فعالیت های علمای دینی الجزایر و اعلام آمادگی برای همکاری‌های علمی و فرهنگی دوجانبه اعلام نمود و با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و مشترکات دینی، فرهنگی و انقلابی و چاپ کتاب از سوی ایران خواستار همکاری‌های بیشتر بین جمعیت علمای مسلمان و مراکز علمی و فرهنگی شد. وی  با اشاره به موضوع قرآن سوزی در کشورهای غربی تحت حمایت دولت‌های آنها ، عکس العمل جدی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان را عاملی بازدارنده در برابر تعدی دولت‌های استعمارگر به حریم مقدسات اسلام اعلام کرد .

آقای دکتر عبد الرزاق قسوم :

از پیش دستی شما برای دیدار با اعضای شورای مرکزی جمعیت سپاسگزارم ، جمعیت علما با شعار اعتدال و میانه روی منادی توحید و همبستگی بین ملت‌های اسلامی است و از دعوت مجمع التقریب بین المذاهب الاسلامیه استقبال می‌کنیم . اهانت به مقدسات اسلامی توطئه کشورهای استعمارگر است و ما  با همستگی و اتحاد می‌توانیم با آن مقابله کنیم . علمای اسلامی حلقه وصل بین سیاستمداران و مردم هستند و بر اساس ایمان و تقوا تلاش در راه پیشبرد اهداف معنوی و اخلاقی جامعه و حکومت‌ها دارند . ما تلاش می‌کنیم وحدت و همبستگی بین امت اسلامی را تعمیق بخشیده و بر این عقیده‌ایم که مذاهب اسلامی عامل وحدت و اخوت هستند نه تفرقه و اختلاف افکنی ولی در این میان عده‌ای تندرو (غالی ) از دو طرف با اهانت به مقدسات مذاهب و  یا تکفیر و تفسیق دیگران اختلاف افکنی می کنند وبه تحریک احساسات دسته دیگر می‌پردازد و قطعا عقلای دو طرف باید چاره‌ای اندیشیده و تندروها را نصیحت و کنترل نمایند .

رایزن فرهنگی همچنین پیرامون قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رسمیت مذهب اهل بیت و نیز موضوع تبلیغات مذهبی فرق اسلامی جهت تغییر مذهب  پیروان سایر فرق ، به مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی ، میثاق وحدت اسلامی صادره از مجمع جهانی تقریب و اصالت فکر تقریبی در بین شیعیان از عصر شیخ طوسی تا به امروز و توضیح دیدگاه‌های مراجع شیعه و مرحوم آیت الله بروجردی پرداخت و تلاش برای وحدت امت اسلامی را اصلی عقیدتی و قرآنی و نه موضوعی سیاسی اعلام نمود .

در این دیدار که نزدیک به دو ساعت در فضایی صمیمانه و علمی ادامه داشت هر یک از اعضای شورای مرکزی نقطه نظرات خود را پیرامون وحدت و اخوت بین پیروان مذاهب اسلامی و لزوم همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه علمای مذاهب با یکدیگر اعلام کرده و از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای ، آیت الله سیستانی و آیت الله تسخیری به نیکی یاد کرده از روابط برادرانه بین پیروان مذاهب اسلامی در ایران اظهار خوشحالی کردند .

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *