اخبار

مرکز فرهنگی چین آماده همکاری با ایران است

امجد عزیز ملک در دیدار نماینده فرهنگی کشورمان در پیشاور گفت: مرکز فرهنگی چین در تمام زمینه‌های فرهنگی، ادبی و علمی آماده همکاری و برگزاری برنامه‌های مشترک با خانه فرهنگ ایران بوده و آن را یک افتخار می‌داند.

اصغر خسرو آبادی، سرپرست خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور ضمن بازدید از مرکز فرهنگی چین (چاینا ویندو) با امجد عزیز ملک، رئیس مرکز فرهنگی چین و مدیر روزنامه کسوتی پیشاور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امجد عزیز ملک در سخنانی، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های مختلف این مرکز از جمله فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ترجمه چاپ و انتشار کتب، حضور فعال در رسانه‌های پاکستان، تزئین این مرکز فرهنگی با سبک فرهنگ چین و معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور، آمادگی مرکز فرهنگی چین را برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی مشترک با خانه فرهنگ ایران اعلام کرد.

رئیس مرکز فرهنگی چین با بیان علاقه‌مندی خود برای توسعه تعاملات و ارتباطات دوجانبه با ایران گفت: مرکز فرهنگی چین در تمام زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی آماده همکاری و برگزاری برنامه‌های مشترک با خانه فرهنگ ایران بوده و آن را یک افتخار می‌داند.

وی افزود: هر دو مرکز فرهنگی در جهت توسعه و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی و ارتباطات دو کشور همسایه دوست کشور پاکستان برای جامعه ایالت خیبرپختونخوا در سایه همدلی و روابط صمیمانه و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، ادبی و علمی را در پیش خواهند داشت.

خسرو آبادی، سرپرست خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور ضمن تبریک سالگرد آزادی و استقلال پاکستان اظهار داشت: خانه فرهنگ ایران در پیشاور و مرکز فرهنگی چین در این ایالت همکاری‌های خوبی داشته و این تعاملات در حال رشد و توسعه است.

وی در ادامه، به بیان نکاتی در خصوص فرهنگ، تاریخی و تمدن غنی ایران، جامعه و پیشرفت‌های امروزی ایران، تأثیر فرهنگ و ادب ایران بر کشورهای جهانی و … پرداخت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *