اخبار

آمادگی دانشگاه والنسیا اسپانیا برای همکاری ادبی با ایران

کارلس پادییا کارمونا در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا گفت: این دانشگاه آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف به ویژه علوم انسانی و ادبی با ایران نهایت همکاری را داشته باشد.

محمدمهدی احمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا و کارلس پادییا کارمونا Carles Padilla Carmona  معاون بین‌الملل دانشگاه والنسیا دیدار کردند.

کارلس پادییا کارمونا در سخنانی، گزارش مختصری پیرامون تاریخچه دانشگاه والنسیا ارائه داد و گفت: دانشگاه والنسیا در سال 1499 میلادی بنیانگذاری شده و از نظر قدمت پنجمین دانشگاه اسپانیا است.

وی افزود: این دانشگاه به جز معماری و دامپزشکی تمام رشته‌های علمی را تدریس می‌کند و 55 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و ما سالی 3 هزار دانشجوی خارجی بورس می‌کنیم.

معاون بین‌الملل دانشگاه والنسیا اظهار داشت: در بین 5 هزار دانشگاه‌های اروپا، دانشگاه والنسیا جزو دانشگاه‌های معتبر جهان شناخته شده است. ایران کشوری با پیشینه تاریخی و تمدنی است و دانشمندان بسیاری در آن فرهنگ، تربیت شده‌اند و این دانشگاه آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف به ویژه علوم انسانی و ادبی با رایزنی فرهنگی نهایت همکاری را داشته باشد. این همکاری شامل نشر کتاب، ترجمه کتاب و همچنین برگزاری سمینار ادبی می تواند باشد.

احمدی، رایزن فرهنگی کشورمان از توجه معاون بین‌الملل دانشگاه به فرهنگ غنی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: ما هم آمادگی توسعه همکاری‌های علمی، فرهنگی و ادبی را داریم.

وی پیشنهاد کرد در سال 1403 دو همایش مشترک داشته باشند. اول یک سمینار در حوزه ادبیات ایران و دوم همایش نگاهی به توانمندی سینمای ایران که مورد استقبال معاون بین‌الملل دانشگاه قرار گرفت و مقرر شد یک توافق‌نامه‌ای جهت اجرای برنامه‌ها تنظیم شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *